سامسونگ رسما از گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 رونمایی کرد

سامسونگ روز گذشته به صورت رسمی از گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 خود رونمایی کرد. تا حد زیادی تفاوت این دو گوشی در اندازه‎ی نمایشگر آن‎ها است به نحوی که Galaxy S8 نمایشگر 5.8 اینچی و Galaxy +S8 یک پنل نمایش 6.2 اینچی دارد. هر دو گوشی از نمایشگرهای سوپرآمولد با نسبت تصویر فوق‎العاده عریض […]

سامسونگ روز گذشته به صورت رسمی از گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 خود رونمایی کرد. تا حد زیادی تفاوت این دو گوشی در اندازه‎ی نمایشگر آن‎ها است به نحوی که Galaxy S8 نمایشگر 5.8 اینچی و Galaxy +S8 یک پنل نمایش 6.2 اینچی دارد. هر دو گوشی از نمایشگرهای سوپرآمولد با نسبت تصویر فوق‎العاده عریض 18.5:9 بهره می‎برند، گرچه رزولوشن آن‎ها یکسان (1440 در 2960 پیکسل) است. هم‎چنین اگر به تصاویر زیر دقت کنید متوجه‎ی حواشی گرد اطراف نمایشگر می‎شوید.

از فرمت HDR10 همانند با گوشی مرحوم نوت 7 پشتیبانی می‎شود ولی پشتیبانی از Dolby Vision به چشم نمی‎خورد. سامسونگ با شرکت آمازون همکاری را شروع کرده است تا بتواند محتوایی با فرمت HDR را در اختیار کاربران خود بگذارد. هم‎چنین برای اولین بار با نمایشگری با دامنه‎ی دینامیک بالا (Ultra Dynamic Range) روبرو می‎شویم، ولی جزئیات کمی در رابطه با آن وجود دارد.

کلیدهای سخت‎افزاری زیر نمایشگر حذف شده‎اند و جای آن‎ها را دکمه‎های حساس به فشار روی نمایشگر گرفته است. علاوه بر این شرکت سامسونگ ادعا می‎کند بازخورد لمسی این دکمه‎ها به نسبت گوشی‎های اپل بهتر است.

همان‎طور که انتظار می‎رفت این دو گوشی صاحب دکمه‎ی جدیدی شده‎اند که هوش‎مصنوعی این شرکت کره‎ای یعنی Bixby را فراخوانی می‎کند. Bixby دارای سه وظیفه بوده که اولین آن‎ها جواب دادن به درخواست‎های صوتی کاربر است. هم‎‌چنین می‎تواند نظاره‎گر جهان اطراف و نه تنها گوش دادن به آن باشد. قابلیت شناخت تصویر این دستیار صوتی می‎تواند محصولات را در آمازون پیدا کند. در پایان مشابه با Google Now قطبی بر روی صفحه‎ی هوم دیده می‎شود. از طرف دیگر Bixby اینترنت اشیاء سامسونگ را نیرو می‎بخشد به نحوی که این شرکت انتظار دارد تا سال 2020 اکثر محصولات آن‎ها در ارتباط با یکدیگر و کنترل Bixby قرار گیرد.

در ادامه به دوربین گوشی گلکسی اس 8 می‎رسیم که سنسور 12 مگاپیکسلی با فناوری پیکسل دوتایی گوشی S7 ولی با بخش نرم‎افزاری پیشرفته‎تر است به نحوی که این دوربین تصاویری با میزان نوردهی‎های متفاوت می‎گیرد تا کیفیت تصویر افزایش پیدا کند. سامسونگ عملکرد دوربین خود را پردازش چند فریم (Multiframe Processing) می‎نامد تا بسیار شبیه به فناوری عکاسی +HDR گوگل به نظر آید. دوربین سلفی به نسبت نسل قبلی خود آپگرید شده (و هم‎چنین پردازش چند فریم را در خود دارد) است تا شاهد استفاده از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار (به همراه تشخیص چهره‎ی‎ هوشمند) باشیم.

گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 اولین گوشی‎هایی هستند که به لطف چیپست اسنپ‎دراگون 835 و اگزینوس 8895 خود با پشتیبانی از شبکه‎ی 1 گیگابایت LTE معرفی شده‎اند. این دو دستگاه در بازار کشورهای مختلف چیپست‎های متفاوتی خواهند داشت ولی عملکرد بین آن دو بایستی بسیار مشابه باشد.

البته از نظر مموری برخی از کشورها با لطف متفاوت سامسونگ روبرو می‎شوند. به نحوی که در اکثر نقاط جهان این دو گوشی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‎داخلی عرضه خواهد شد ولی برخی از کشورها (احتمالا چین و کره‎جنوبی) مدل دارای 6 گیگابایت رم/ 128 گیگابایت حافظه‎داخلی را دریافت خواهند کرد.

شاید تفاوت دیگری که بین پرچم‎دارهای جدید سامسونگ دیده می‎شود (جدا از قیمت) گنجایش باتری آن‎ها است. S8 باتری با ظرفیت 3000 میلی‎آمپرساعت دارد ولی مدل بزرگتر +S8 مجهز به یک باتری 3500 میلی‎آمپرساعتی شده است. این دو باتری غیرقابل تعویض بوده و از فناوری شارژ سریع سازشی سامسونگ (فناوری نسبتا قدیمی Quick Charge 2.0 نیز پشتیبانی می‎شود) بهره می‎برند. امکان شارژ سریع بی‎سیم، هم استاندارد WPC و هم PMA، از قابلیت‎های دیگر این دو محسوب می‎شود.

همان‎طور که می‎توانید انتظار داشته باشید این دو گوشی با داشتن گواهینامه‎ی IP68 ضد آب بوده و سامسونگ به استفاده از محافظ نمایشگر گوریلا گلس 5 نیز رو آورده است.

گوشی‎های Samsung Galaxy S8 و +S8 در رنگ‎های مشکی، خاکستری ارغوانی، نقره‎ای، آبی و طلایی وارد بازار خواهد شد. فروش آن‎ها از 1 اردیبهشت‎ماه در ایالات‎‎متحده شروع شده و بازار اروپا از 8 اردیبهشت‎ماه آن‎ها را دریافت خواهد کرد. قیمت گوشی S8 سامسونگ 750 دلار/ 809 یورو بوده در حالی‎که +S8 قیمتی برابر با 850 دلار/ 909 یورو خواهد داشت.

در بسته‎بندی فروش این پرچم‎دارها یک جفت هدفون‎های با کیفیت AKG با درایورهای دوتایی، یک درایور 11 میلی‎متری و دیگری 8 میلی‎متری (لازم به ذکر است درگاه هدفون 3.5 میلی‎متری نیز حفظ شده است) دیده می‎شود. اگر برای پیش‎خرید این گوشی اقدام کنید، یک هدست Gear VR رایگان به همراه کنترلر حرکتی نیز دریافت خواهید کرد.

علاوه بر آن کاربران می‎توانند داک DeX سامسونگ را نیز سفارش بدهند که Galaxy S8 را به یک کامپیوتر رومیزی حتی با پشتیبانی از ویندوز (البته به نوعی) تبدیل خواهد کرد. این داک از پورت یو‎اس‎بی C این گوشی استفاده می‎کند که سرعت USB 3.1 با پشتیبانی از DisplayPort را در خود دارد.

در پایان بایستی اشاره کنیم بعضی از آپگریدهایی که در شایعات به آن‎ها اشاره شده بود به واقعیت نپیوست و این گوشی‎ها هم‎چنان اسپیکرهای مونو دارند و خبری از قابلیت ضبط ویدئوهای با نرخ 1000 فریم بر ثانیه نیز نیست.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال