با استاندارد بلوتوث 5 در گوشی Galaxy S8 سامسونگ آشنا شوید

در روزهای گذشته شاهد رونمایی سامسونگ از گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 بودیم، با آن‎که این دو گوشی مملو از قابلیت‎های جدید هستند ولی یکی از آن‎ها که خیلی از افراد به آن توجه نمی‎کنند پشتیبانی از استاندارد جدید بلوتوث 5 است. در صورتی که خبر ندارید بایستی گفت که بلوتوث 5 نه تنها 9 […]

در روزهای گذشته شاهد رونمایی سامسونگ از گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 بودیم، با آن‎که این دو گوشی مملو از قابلیت‎های جدید هستند ولی یکی از آن‎ها که خیلی از افراد به آن توجه نمی‎کنند پشتیبانی از استاندارد جدید بلوتوث 5 است.

در صورتی که خبر ندارید بایستی گفت که بلوتوث 5 نه تنها 9 ماه قبل معرفی شد بلکه گوشی Xperia XZ Premium سونی نیز به دنبال معرفی در خردادماه به آن مجهز خواهد بود. سامسونگ ولی از رقیب ژاپنی خود جلوتر است چون پرچم‎دارهای این شرکت از 1 اردیبهشت‎ماه وارد بازار می‎شوند. ولی میزان اطلاعات شما در رابطه با استاندارد جدید بلوتوث در فناوری موبایل چقدر است؟

سازمان Bluetooth SIG، سازمان کنترل‎کننده‎ی این فناوری، در زمان صحبت در خصوص نسل پنجم استاندارد بلوتوث بر 4 نکته‎ی کلیدی تاکید می‎کند. اولین نکته که ساده‎تر از همه درک می‎شود افزایش سرعت است. بنابراین، یقینا فایل‎های کاربران بین دستگاه‎ها با کاهش دو برابری زمان انتقال پیدا می‎کنند.

موضوع دیگری که مورد بهبود قرار گرفته است محدوده‎ی پشتیبانی است. محدوده‎ی پشتیبانی استاندارد جدید نسبت به نسخه‎ی 4.2 به مقدار 4 برابر بیشتر است تا دستگاه‎هایی که فاصله‎ی زیادی از هم دارند به شکل موثرتری با هم در ارتباط قرار گیرند.

با سرعت و محدوده‎ی پشتیبانی بهتر، Bluetooth SIG نوید افزایش هشت برابری در ظرفیت پیام‎رسانی را می‎دهد تا این فناوری اجازه‎ دهد داده‎های بیشتری با فشار کمتری بر روی سیستم ارسال و دریافت شوند. با این بهبود، این سازمان قصد دارد عرضه‎ی “beacon”های بلوتوثی را به انجام رساند، یعنی دستگاه‎هایی که به منظور انتقال داده‎ها به کاربران از طریق گجت‎های متصل مختلف آن‎ها طراحی شده‎‎اند، تا اطلاعات به شکل بهتری در اختیار مناطق مجاور قرار گیرد و دقت مسیریابی داخل خانه بهتر شود.

آخرین جنبه‎ی ممتاز این استاندارد جدید توسط Bluetooth SIG “هم‎زیستی بی‎سیم” نامیده شده است. به این معنا که بلوتوث 5 با دیگر سرویس‎های بی‎سیم، مانند شبکه‎ی وای‎فای خانگی، بهتر ارتباط برقرار می‎کند تا این دو در کار یکدیگر دخالت نکنند.

ولی سوالی که شکل می‎گیرد آیا وجود این فناوری در گوشی +Samsung Galaxy S8 چه مزیتی دارد؟ آیا کاربر قادر به استفاده از آن خواهد بود؟ در واقع خیر. برای استفاده از این استاندارد بایستی دستگاه دیگری که از آن پشتیبانی می‎کند نیز وجود داشته باشد. بنابراین اگر از یک هدست بلوتوثی 4.2 با گوشی گلکسی جدید خود استفاده می‎کنید، هم‎چنان پایبند به قوانین قدیمی این استاندارد خواهند بود.

با این وجود سامسونگ با قراردادن فناوری بلوتوث 5 نگاهی به آینده داشته و دستگاه خود را برای استفاده در آن زمان تضمین کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال