سامسونگ مموری‎های فوق سریع جدید MRAM را در اختیار دارد ولی به اندازه کافی نمی‎تواند از آن تولید کند

سامسونگ سریع‎ترین مموری را ساخته است و طی رویدادی ماه آینده در تاریخ 4 خردادماه می‎خواهد آن را به نمایش بگذارد. این مموری تحت عنوان MRAM (مخفف حافظه‎ی با دسترسی تصادفی ضد مغناطیس)، نوعی از مموری غیر فرار است که از فناوری انتقال گشتاور چرخشی برای خواندن و نوشتن داده‎ها تا حداکثر 1000 برابر سریع‎تر […]

سامسونگ سریع‎ترین مموری را ساخته است و طی رویدادی ماه آینده در تاریخ 4 خردادماه می‎خواهد آن را به نمایش بگذارد. این مموری تحت عنوان MRAM (مخفف حافظه‎ی با دسترسی تصادفی ضد مغناطیس)، نوعی از مموری غیر فرار است که از فناوری انتقال گشتاور چرخشی برای خواندن و نوشتن داده‎ها تا حداکثر 1000 برابر سریع‎تر به نسبت طراحی‎های فعلی NAND استفاده می‎کند. هم‎چنین در حین فعال بودن انرژی مصرفی کمتری دارد که در زمان غیرفعال بودن به صفر می‎رسد.

این اخبار بایستی عالی باشد، اما به نظر سامسونگ قادر به تولید حافظه‎هایی بیشتر از چند مگابایت نیست. بنابراین، فعلا MRAM تنها به عنوان حافظه‎های موقت تکمیلی برای پردازنده‎های کاربردی مناسب است. در ابتدا، سامسونگ به دنبال آغاز همکاری‎های مشترک با شرکت NXP  و دستگاه های اینترنت اشیاء آن است، پیش از این‎که عمر دستگاه‎های الکترونیکی بیشتری از جمله گوشی‎های هوشمند به پایان برسد.

MRAM با توجه به سرعت بالا و مصرف کم انرژی، برای انواعی از حافظه‎ها که به صورت متناوب استفاده می‎شوند بسیار مناسب بوده و به یک پردازنده کمک می‎کنند بهترین عملکرد خود را نشان دهد. وجود آن‎ها می‎تواند اجازه به تولید گوشی‎های هوشمند، تبلت‎ها و سایر دستگاه‎های ارتباطی دهد که به نسبت دستگاه‎های امروزی سریع‎تر بوده و مصرف انرژی کمتری دارند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال