سامسونگ برای پنجمین سال متوالی عنوان اولین برند آسیا را از آن خود کرد

اگر به یک دهه قبل برگردیم و در رابطه با برند “سامسونگ” از مصرف‎کنندگان مختلف جهانی سوال کنیم، جواب‎هایی که می‎شنویم آن‎قدر جالب نخواهد بود. ولی اوضاع تغییر پیدا کرده، آن‎هم به شکل چشم‎گیری، و حالا این شرکت موفق شده است حتی شرکت سونی را که زمانی پادشاهی می‎کرد، تحت شعاع خود قرار دهد. گزارش […]

اگر به یک دهه قبل برگردیم و در رابطه با برند “سامسونگ” از مصرف‎کنندگان مختلف جهانی سوال کنیم، جواب‎هایی که می‎شنویم آن‎قدر جالب نخواهد بود. ولی اوضاع تغییر پیدا کرده، آن‎هم به شکل چشم‎گیری، و حالا این شرکت موفق شده است حتی شرکت سونی را که زمانی پادشاهی می‎کرد، تحت شعاع خود قرار دهد. گزارش جدیدی تایید می‎کند که، یا به عبارتی دوباره تایید می‎کند، که در قاره‎ی آسیا به خصوص، این شرکت مستقر در کره‎ی جنوبی شناخته‎ترین شرکت به شمار می‎رود.

آژانس خبری Yonhap چندین قبل مطلبی را گزارش داد که در آن قید می‎کند شرکت Samsung Electronics رتبه‎ی اول را در بین تمامی برندهای جهانی در آسیا به خود اختصاص داده است. این پنجمین سال متوالی است که این شرکت این عنوان را به دست آورده، یعنی بالاتر از شرکت‎های اپل (رتبه‎ی دوم)، سونی (رتبه‎ی سوم)، Nestle (شرکت چهارم) و پاناسونیک (رتبه‎ی پنجم) قرار می‎گیرد. شرکت ال‎جی رتبه‎ی هفتم و گوگل رتبه‎ی سیزدهم را به خود اختصاص می‎دهند.

کل این لیست را می‎توان در این لینک مشاهده کرد. 100 برند برتر آسیا.

داده‎های مربوط به این لیست از گزارش 100 برند برتر آسیا توسط شرکت Campaign Asia-Pacific  فراهم شده و بر اساس داده‎هایی است که توسط این شرکت تحقیقاتی مستقر در هنگ‎کنگ در رابطه با بازار و هم‎چنین شرکت آمریکایی Nielsen به دست آمده است. داده‎های به دست آمده حاصل نتایج ارزیابی از 13 بازار مهم در منطقه‎ی آسیا-اقیانوسیه است.

این شرکت در وب‎سایت خود این‎چنین توضیح می‎دهد:

جمع‎آوری داده‎ها در رابطه با 1000 برند برتر آسیا حاصل ارزیابی در محیط آنلاین است که توسط شرکتCampaign Asia-Pacific  و شرکت Nielsen، که به امر فراهم‎سازی اطلاعات و بینش در سطح جهانی اختصاص دارد، گردهم آورده شده است. این تحقیق رفتار مصرف‎کننده را در 13 بازار بررسی می‎کند یعنی: استرالیا، چین، هنگ‎کنگ، هند، اندونزی، ژاپن، مالزی، فیلیپین، سنگاپور، کره‎ی جنوبی، تایوان، تایلند و ویتنام. این تحقیق تکیه بر حضور 400 پاسخ‎دهنده در هر بازار دارد، به استثنای چین و هند که عدد مربوط به شرکت‎کنندگان به ترتیب 800 و 1200 نفر بود. به منظور نشان دادن جمعیت‎های بازار، ارزیابی سن، جنسیت و درآمد ماهانه‎ی خانواده را مورد هدف قرار میدهد.

طبق گفته‎ی Yonhap، گزارش قید شده مشخص می‎کند که بنابراین سامسونگ “محبوب‎ترین برند در آسیا از دید مصرف‎کنندگان است.” ولی همانند با هر گزارش دیگری که مبتنی بر داده‎های به دست آمده از ارزیابی‎ها است، همواره مهم است که ذکر شود که این نتایج ممکن است نشان از یک گرایش داشته باشند یعنی طبیعت خود رای گیری که پذیرای خطاها و افکار شخصی است. هم‎چنین، خود اندازه‎ی نمونه‎گیری همواره بر نتیجه تاثیرگذار خواهد بود

این قضیه ولی از ارزش نتایج کم نمی‎کند، ولی به سادگی اشاره دارد که سازمان دیگری بسیار خوب می‎تواند تحقیق مشابهی را انجام دهد و یافته‎های متفاوت – یا حتی مشابه–از شرکت‎کنندگان بیشتر یا مناطق گسترده‎تر یا متفاوت‎تر به دست آورد.

سایت منبع هم‎چنین داده‎های اضافی را لیست می‎کند که مربوط به تک تک نواحی می‎شود. با آن‎که اطلاعات مربوط به بعضی از مناطق هنوز ارائه نشده ولی در کشورهای چین، هنگ‎کنگ، هند، اندونزی و سنگاپور، سامسونگ در هر کشور در راس 100 برند برتر قرار داشته است.

چیزی که نباید اصلا جای تعجب داشته باشد این است که سامسونگ در بین 100 برند برتر در ژاپن قرار نمی‎گیرد، و این قضیه در رابطه با نام “جدید” آن، یعنی گلکسی، هم صدق می‎کند. کمی این قضیه مضحک است که این برند در چندین کشور دیگر بالای تمامی شرکت‎های دیگر قرار می‎گیرد ولی هم‎چنان در سرزمین خورشید تابان جایگاهی ندارد.

جمع‎بندی

از نظر سامسونگ، این اخبار تنها دستاورد دیگری برای این شرکت است که آن را بین موفقیت‎های در حال گسترش دیگر خود قرار دارد. با این‎حال، اپل طی سال گذشته دو پله بالا آماده است، یعنی ارزیابی بعدی ممکن است نتایج جالبی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال