سامسونگ تیم خلق کننده دستیارصوتی اپل را به استخدام خود درآورد

پیش از این در اردیبهشت‎ماه اخباری مطرح شد مبنی بر این‎که تیم توسعه‎دهندگان دستیار صوتی اپل یعنی سیری، محصول جدیدی به اسم Viv خلق کرده‎اند و به دنبال محک زدن گسترده‎ی آن هستند. Viv یک دستیار شخصی نظیر سیری است، ولی فرمان‎های بسیار پیچیده‎تر و زبان طبیعی را درک می‎کند. شما از Viv می‎توانید سوالاتی […]

پیش از این در اردیبهشت‎ماه اخباری مطرح شد مبنی بر این‎که تیم توسعه‎دهندگان دستیار صوتی اپل یعنی سیری، محصول جدیدی به اسم Viv خلق کرده‎اند و به دنبال محک زدن گسترده‎ی آن هستند. Viv یک دستیار شخصی نظیر سیری است، ولی فرمان‎های بسیار پیچیده‎تر و زبان طبیعی را درک می‎کند. شما از Viv می‎توانید سوالاتی نظیر “آیا سه هفته قبل، روز 5 شنبه، هوای تهران بارانی بود؟” بپرسید. حالا سعی کنید همین سوال را از دستیار مجازی فعلی گوشی خود بپرسید. سیری پاسخ می‎دهد “متاسفم، من نمی‎توانم اطلاعات هواشناسی تاریخ‎های گذشته را به دست آورم.” پاسخ گوگل با لینک‎هایی به اخبار مربوط به Viv خواهد بود!

Viv هم‎چنین می‎تواند با توسعه‎دهندگان شخص ثالث در تعامل باشد، در نتیجه کاربران می‎توانند گل سفارش دهند، برای یک دوست پول ارسال کنند و موارد متعدد دیگر. و حالا روز گذشته، اخباری منتشر شده که شرکت سازنده‎ی این محصول، یعنی Viv Labs، توسط سامسونگ خریداری شده است. توسعه‎دهندگان اصلی سیری دو سال قبل بعد از آن‎که شرکت قبلی‎شان توسط اپل خریداری شد، شرکت جدیدی تاسیس کردند. هم بنیان‎گذار این شرکت آقای Dag Kittlaus اعلام کرد که Viv برتر از سیری، Google Now و کورتانا خواهد بود و سامسونگ به این دلیل برای خرید این شرکت انتخاب شده است که “آن‎ها هر سال 500 میلیون دستگاه وارد بازار می‎کنند.” Kittlaus می‎گوید که توانایی سامسونگ با هدف آن‎ها در رابطه با همه‎گیر کردن Viv همخوانی دارد. مبلغ این معامله فاش نشده است.

حوزه‎ی دستیارهای شخصی، جایی است که شرکت‎های بزرگ اخیرا توجه‎ی زیادی به آن داشته‎اند. در iOS 10، سیری حالا می‎تواند به توسعه‎دهندگان شخص ثالث دسترسی داشته باشد که به کاربران اجازه می‎دهد به واسطه‎ی این قابلیت، سفارش‎های مختلفی ثبت کنند. گوگل ممکن است با داشتن Google Assistant هیجان‎انگیز‎ترین پلت‎فرم دستیار شخصی در حال توسعه را در اختیار داشته باشد. نظیر Viv، از این دستیار می‎توان سوالات پیچیده پرسید، و قادر به درک زبان طبیعی خواهد بود. شما قادر به پرسیدن سوالاتی نظیر “لئونارد مسی در طول مدت بازی خود چه تعداد گل زده است؟” و یک سوال طبیعی‎تر به دنبال آن خواهید بود یعنی “چه تعداد از آن‎ گل‎ها در فصل جاری بوده است؟”

سامسونگ در رابطه با این خبر گفته است “سامسونگ با Viv قادر به این خواهد بود که تجارب خدمات جدیدی را فراهم و در اختیار مشتریانش قرار دهد، از جمله تجربه‎ی ساده‎سازی اینترفیس‎های کاربری، درک منظور کاربر و ارائه‎ی مناسب‎ترین و بهترین پیشنهادات و توصیه‎ها به کاربر.”

سامسونگ ممکن است نه تنها از Viv در دستگاه‎‎های موبایل خود، بلکه بر روی سایر محصولات نیز استفاده کند. این شرکت می‎تواند تصمیم بگیرد که Viv را به قابلیتی تبدیل کند که دستگاه‎های اندرویدی این شرکت را از سایرین متمایز کنند.