سامسونگ در حال توسعه یک سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی است

آخرین محصول سامسونگ با حسگر بزرگ، گلکسی اس ۲۰ اولتراست که یک سانسور 108 مگاپیکسلی دارد.  اما اکنون در خبرها آمده است این کمپانی کره‌ای قصد دارد تا یک سنسور ۶۰۰ مگا پیکسلی توسعه دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اخبار متفاوتی در مورد بهبود سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید […]

آخرین محصول سامسونگ با حسگر بزرگ، گلکسی اس ۲۰ اولتراست که یک سانسور 108 مگاپیکسلی دارد.  اما اکنون در خبرها آمده است این کمپانی کره‌ای قصد دارد تا یک سنسور ۶۰۰ مگا پیکسلی توسعه دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این اخبار متفاوتی در مورد بهبود سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی جدید منتشر شده بود اما به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد تا سنسور بزرگتری را عرضه کند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Ice Universe، افشاگر دنیاس موبایل، سامسونگ در حال حاضر بر روی یک حسگر ۶۰۰ مگاپیکسلی کار می‌کند و قصد دارد در آینده ای نزدیک دوربین های خود را به این حسگر مجهز کند. البته به نظر می رسد چنین سنسوری در ابتدا در خودرو ها مورد استفاده قرار گیرد و سپس در موبایل ها استفاده شود.

هم اکنون نیز برخی پرچمدارهای سامسونگ می توانند ویدئوهای با کیفیت 8K ضبط کنند. در صورت استفاده از حسگرهای ۶۰۰ مگاپیکسلی، کیفیت این ویدئو ها نیز به شدت افزایش خواهد یافت. هدف از توسعه چنین سنسوری افزایش کارایی دوربین ها جهت زوم روی سوژه ها خواهد بود. هر چند که اضافه شدن چنین سنسوری بر روی گوشی‌های هوشمند مشکلات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

 از جمله این مشکلات اضافه شدن یک برآمدگی به پشت محفظه گوشی خواهد بود. بر اساس اطلاعات منتشر شده سنسور ۶۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ قرار است ۱۲ درصد از قسمت پنل پشتی گوشی را اشغال کند و حدود ۲۲ میلیمتر نیز برآمدگی ایجاد خواهد کر.د بنابراین طراحی چنین گوشی ای چندان جذاب نخواهد بود. البته پیش از این منتظر عرضه یک دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی توسط سامسونگ بودیم که هنوز گزارشی درباره آن منتشر نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال