سامسونگ نمی‌خواهد ویندوزتان را آپدیت کنید!

طبق اطلاعات جدید که توسط آقای Paul Thurrott، از تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی و آی‌تی، منتشر شده سامسونگ بروزرسانی خودکار ویندوز را در لپتاپ‌هایش غیر فعال کرده است. به نظر می‌رسد که این اقدام سامسونگ به جدال و بحث‌هایی که در مورد بدافزار Superfish وجود داشته، بی‌ربط نباشد. طبق صحبت‌های آقای Thurrott، این اقدام سامسونگ همانند یک […]

طبق اطلاعات جدید که توسط آقای Paul Thurrott، از تحلیل‌گران دنیای تکنولوژی و آی‌تی، منتشر شده سامسونگ بروزرسانی خودکار ویندوز را در لپتاپ‌هایش غیر فعال کرده است. به نظر می‌رسد که این اقدام سامسونگ به جدال و بحث‌هایی که در مورد بدافزار Superfish وجود داشته، بی‌ربط نباشد.

طبق صحبت‌های آقای Thurrott، این اقدام سامسونگ همانند یک بدافزار است، بله همانند یک بدافزار که به کاربران اجازه نمی‌دهد تا به صورت خودکار ویندوز خود را بروزرسانی نمایند و همین حرکت سامسونگ، می‌تواند مشکلاتی که دامن‌گیر لنوو با به کارگیری بدافزار خود شده بود را برای سامسونگ هم به همراه داشته باشد.

در واقع سامسونگ با غیر فعال کردن این قابلیت، از دانلود و نصب خودکار درایورهای مخصوص ویندوز جلوگیری می‌کند که همین موضوع می‌تواند پیامدهای امنیتی قابل توجهی را برای کاربران به همراه داشته باشد. همچنین این اقدام سامسونگ، باعث از دست رفتن اعتماد کاربران نسبت به آزادی عمل می‌شود و با واکنش‌های کاربران روبه‌رو خواهد شد.

طبق یکی از تحقیقاتی که آقای Paul Barker, انجام داده، این حرکت سامسونگ باعث می‌شود که کاربران خودشان بخواهند به صورت دستی اقدام به دانلود درایورهای جدید نمایند. در این بین، ممکن است درایورهایی دانلود شود که با لپتاپ کاربران سازگاری داشته باشد و یا ممکن است برخی از آنان ناسازگاری‌هایی داشته باشد که سبب بروز مشکلات مختلف خواهد شد.

البته این امکان وجود دارد که در سیستم نرم‌افزاری سامسونگ تغییراتی را ایجاد کرده و بروزرسانی خودکار ویندوز را فعال کنید اما بهتر است قبل از هر کاری، کاربران اقدام به ساخت یک نقطه‌ی بازیابی (Restore Point) کرده و پس از عرضه‌ی Windows 10، آن را به صورت کامل و بدون هیچ بروزرسانی نصب نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال