سامسونگ رم های DDR4 با تراشه A-die را روانه بازار کرد

شرکت سامسونگ رم های DDR4 ماژولار خود را روانه بازار کرد. این ماژول شرکت سامسونگ نسل سوم از فناوری ساخت ۱۰نانومتری این شرکت خواهد بود. این حافظه از تراشه A-die بهره برده است. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تک نیوز ، سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که قرار است حافظه های […]

شرکت سامسونگ رم های DDR4 ماژولار خود را روانه بازار کرد. این ماژول شرکت سامسونگ نسل سوم از فناوری ساخت ۱۰نانومتری این شرکت خواهد بود. این حافظه از تراشه A-die بهره برده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تک نیوز ، سامسونگ پیش از این اعلام کرده بود که قرار است حافظه های جدیدی را مبتنی بر تراشه A-die عرضه کنند. حافظه قبلی سامسونگ که طرفداران بسیاری را در زمینه سخت افزار و اورکلاک مجذوب خود کرده بود از تراشه B-die بهره برده بود . تولید این حافظه چند ماه قبل متوقف شده بود. و دور از انتظار نبود که حافظه های جدید وارد بازار شود.

این تغییرات در دنیای سخت افزار کمی شوکه برانگیز می نماید. زیرا این تراشه های جدید کاملا متفاوت از قبل تولید شده اند. حافظه های B-die با لیتوگرافی ۲۰ نانومتری تولید شده بودند. در حالیکه حافظه های جدید از از فناوری ساخت به‌روز‌تر ۱۰ نانومتری استفاده کرده اند . همچنین کلاس لیتوگرافی این تراشه 1z نانومتری است. در نتیجه دستگاههای سازگار با این حافظه هنوز بسیار محدود هستند.

در حافظه های جدید تراشه روی رم به دو قسمت تقسیم شده و از نوع Rank دوگانه است. و ظرفیت 32 گیگابایتی دارد. فرکانس ماژول سامسونگ 2.933MHz و از تایمینگ‌های CL21-21-21 بهره می‌برد و ولتاژ عملیاتی آن 1.2v خواهد‌ بود. که زیاد در خور توجه نیست. اما سرعت این حافظه به نسبت خوب است.

در مقام مقایسه باید گفت این حافظه جدید چندان رصایت بخش نیست و حتی قابلیت جایگزینی با تراشه B-die را نخواهد داشت. اما باید در نظر داشت که این حافظه تازه وارد بازار شده است و انتظار میرود که تایمینگ آن به مرور بهبود پیدا کند. البته سامسونگ هم قصد ندارد تا رده اول اورکلاک را به شرکت دیگری واگذار کند. این ماژول با قیمت ۱۵۷.۷۷ دلار به‌دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال