رسوایی سامسونگ باعث برکناری رئیس‎جمهور کره‎جنوبی شد

رسوایی که سبب دستگیری و اعلام جرم علیه مدیرعامل سامسونگ و وارث این شرکت آقای لی جی یونگ (Lee Jae-yong) شده است، رئیس‎جمهور کشور کره‎جنوبی خانم Park Geun-Hye را نیز از کار برکنار کرد. پارلمان این کشور در تاریخ 9 دسامبر خانم پارک را به خاطر مواردی مانند رشوه گرفتن و فساد مورد استیضاح قرار […]

رسوایی که سبب دستگیری و اعلام جرم علیه مدیرعامل سامسونگ و وارث این شرکت آقای لی جی یونگ (Lee Jae-yong) شده است، رئیس‎جمهور کشور کره‎جنوبی خانم Park Geun-Hye را نیز از کار برکنار کرد. پارلمان این کشور در تاریخ 9 دسامبر خانم پارک را به خاطر مواردی مانند رشوه گرفتن و فساد مورد استیضاح قرار دارد و اعلام کرد او سعی داشته است در ازای انجام کاری برای شرکت‎های بزرگ از آن‎ها پول دریافت کند. روز گذشته 8 قاضی رای به برکناری او دادند و این رای دادگاه باعث شد حکومت 92 روزه‎ی این خانم به پایان (نخست‎وزیر این کشور وظایف او را انجام می‎دهد) و کشور کره‎جنوبی در عرض 60 روز آینده برای انتخاب رئیس‎جمهور جدید انتخابات دیگری باید برگزار کند.

براساس گزارش وب‎سایت Yonhap News، آقای Moon Jae-in نامزد سابق انتخابات رئیس‎جمهوری بیشتری شانس را برای انتخاب شدن دارد. در رابطه با اتهام خانم پارک باید گفت که او به این دلیل به دادگاه اظهار شد که یکی از دوستان صمیمی او به اسم Choi Soon-sil از ارتباط خود با ریاست‎جمهوری سواستفاده کرده تا شرکت‎‎های بزرگ پول کلانی به موسساتی که تحت کنترل او بوده‎اند پرداخت کنند. دادگاه در حال رسیدگی به اتهامات است و برکناری خانم پارک به این معنا است که دیگر منعی برای تعقیب قانونی او وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال