سامسونگ از سنسوری 12 مگاپیکسلی اما بزرگ برای دوربین گلکسی اس 7 استفاده خواهد کرد

روز‌های گذشته خبری را منتشر کردیم که بر طبق آن سامسونگ در حال مذاکره با سونی برای به کارگیری سنسور گوشی‌هوشمند اکسپریا Z5 در گلکسی اس 7 است اما شایعات جدید منتشر شده تمامی خبرهای منتشر شده در مورد دوربین گلکسی اس 7 را رد می‌کند چرا که بر اساس این شایعه سامسونگ قصد ندارد از […]

روز‌های گذشته خبری را منتشر کردیم که بر طبق آن سامسونگ در حال مذاکره با سونی برای به کارگیری سنسور گوشی‌هوشمند اکسپریا Z5 در گلکسی اس 7 است اما شایعات جدید منتشر شده تمامی خبرهای منتشر شده در مورد دوربین گلکسی اس 7 را رد می‌کند چرا که بر اساس این شایعه سامسونگ قصد ندارد از سنسوری با رزولوشن بیشتر استفاده کند.

اگر سامسونگ بخواهد همانند گلکسی اس 6 در رزولوشن تصاویر ثبت شده با دوربین خود افزایشی را ایجاد کند باید سنسوری 20 مگاپیکسلی را در گلکسی اس 7 به کار گیرد. گویا این شرکت کره‌ای قصد دارد این بار از رزولوشن دوربین خود بکاهد و به سنسورهای بزرگ‌تر بسنده‌ کند. اگر سامسونگ قصد انجام چنین کاری را داشته باشد در صورتی می‌توان آن را موفقیت‌آمیز خواند که شاهد پیکسل‌های بیشتر در تصویر ثبت شده باشیم. بنابراین براساس تئوری سنسور 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 7 می‌تواند نور بسیار بیشتری را نسبت به سنسور 20 مگاپیکسلی سونی جذب کند.

شایعات منتشر شده از وب‌سایت چینی Weibo بر این حکایت دارند که سامسونگ از سنسوری 12 مگاپیکسلی در گلکسی اس 7 استفاده خواهد کرد. به‌هرحال اندازه‌ی هر پیکسل در دوربین گلکسی اس 7 می‌تواند بسیار بیشتر از 1.2 میکرون که در سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی است، باشد و همین مسئله باعث می‌شود تا شاهد کیفیت مناسبی از دوربین گلکسی اس 7 باشیم. گوگل نیز در دو نکسوس جدید خود از همین روش استفاده کرد و سنسوری 12 مگاپیکسلی را در نکسوس 6P و 5X استفاده کرد و باعث شد تا در تصاویر منتشر شده از این دو گوشی شاهد کیفیت مناسبی باشیم.

براساس این شایعه سامسونگ هم‌اکنون در حال تولید سنسور 12 مگاپیکسلی خود برای گلکسی اس 7 بوده هرچند تاکنون شایعه‌ی دیگری در این مورد به گوش نرسیده و بیشتر شایعات مربوط به استفاده‌ی گلکسی اس 7 از سنسور 20 مگاپیکسلی سونی هستند. شاید سامسونگ از سنسور 12 مگاپیکسلی در گلکسی اس 7 استفاده نکند چرا که دیگر زمان عوض کردن سنسورهای این گوشی نیست. البته می‌توان این احتمال را داد که این شرکت کره‌ای در حال آزمایش هر دو سنسور بر روی جدیدترین پرچم‌دار خود باشد. اگر سامسونگ از سنسور 12 مگاپیکسلی خود در این گوشی استفاده کند شاهد جدیدترین تکنولوژی این شرکت به نام  ” دیود نوری دوگانه” ( dual-PD) خواهیم بود. به‌هر‌حال زمان زیادی تا عرضه‌ی گلکسی اس 7 مانده و بهتر است کمی صبر کنیم تا ببینیم شایعات آینده چه حکایتی را برای تعریف کردن دارند. آیا سامسونگ به راستی از سنسوری متفاوت برای دوربین اصلی پرچم‌دار آینده‌ی خود استفاده می‌کند؟

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال