آیا سامسونگ برای جمع‌آوری گلکسی نوت 7 فراخوان دوم را نیز خواهد داد؟

درست زمانی که سامسونگ تصور می‎کرد که با جایگزین نسخه‎های قدیمی مستعد به آتش گرفتن فبلت جدید خود با واحد‎های به نظر امن، فاجعه‎ی آتش‎سوزی‎های گلکسی نوت 7 را پشت سر گذاشته است، گزارش جدیدی در رابطه با یکی از مدل‎های جایگزین به گوش می‎رسد که حالا همه را مضطرب کرده است. از مشتریان گرفته […]

درست زمانی که سامسونگ تصور می‎کرد که با جایگزین نسخه‎های قدیمی مستعد به آتش گرفتن فبلت جدید خود با واحد‎های به نظر امن، فاجعه‎ی آتش‎سوزی‎های گلکسی نوت 7 را پشت سر گذاشته است، گزارش جدیدی در رابطه با یکی از مدل‎های جایگزین به گوش می‎رسد که حالا همه را مضطرب کرده است. از مشتریان گرفته تا مدیرعامل‎های شرکت‎ها، از تحلیل‎گران بازار گرفته تا گروه‎های ضمانت امنیت مصرف‎کننده، همگی به نظر می‎رسد تحت تاثیر گزارش‎هایی قرار گرفته‎اند که در رابطه با یک واحد تمام جدید گلکسی نوت 7 است که اوایل هفته‎ی گذشته در پرواز 994 هواپیمایی Southwest در فرودگاه لوئیزویل آتش گرفته است. با آن‎که نه سامسونگ نه دولت آمریکا به صورت رسمی این‎که واقعا این گوشی جایگزین شده بوده است یا نه را تایید نکرده‎اند، مالک دستگاه مورد نظر، آقای برایان گرین، گفته است که او آن را از یکی از فروشگاه‎های اپراتور مخابراتی AT&T در تاریخ 21 سپتامبر به عنوان یک مدل جایگزین برای گلکسی نوت 7 اولیه‎ی خود دریافت کرده است.

به دنبال این حادثه، سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA) و کمیسیون امنیت کالاهای مصرفی این کشور (CPSC) هر دو در رابطه با حادثه‎ی مذکور تحقیقات مجزایی را شروع کرده‎اند تا اگر بتوان به گفته‎ی دو مقام رسمی سابق این دو سازمان اعتماد کرد، جرقه‎هایی برای فراخوانی دوم این گوشی‎هوشمند معیوب شکل گرفته باشد. طبق گفته‎ی سرکار خانم پاملا گیلبرت، یکی از مدیران اجرایی سابق CPSC، “اگر این گوشی بدون مشکل بوده و در جیب این فرد آتش گرفته باشد، حدس می‎زنم که فراخوانی دیگری در راه باشد. البته چنین چیزی صحیح به نظر نمی‎آید.” یکی از دست‎اندرکاران سابق کمیسیون امنیت کالاهای مصرفی یعنی خانم نانسی نورد نیز به نظر می‎رسد نظر خانم گیلبرت را تایید می‎کند و می‎گوید “آن‎ها (سامسونگ) ممکن است فراخوانی دیگری را انجام دهند اگر این قضیه به نظر رسد چیزی فراتر از یک اشتباه یا عیب باشد.”

با آن‎که CPSC به صورت رسمی از اظهارنظر در رابطه با این موضوع خودداری کرده است، خانم نورد می‎گوید که سامسونگ ابتدا باید “مشخص کند آیا این گوشی امن بوده است، و اگر جواب مثبت است چرا این اتفاق رخ داده است؟” گرچه بعضی از افراد شک دارند ‎که دستگاه مورد نظر واقعا یک واحد جایگزین شده‎ی امن برای نوت 7 با باتری جدید باشد، چون چند وقتی است گزارش‎هایی در رابطه با دستگاه‎های به نظر “امن” ساخت سامسونگ از کشور چین به گوش می‎رسد، گرچه صحت اکثر آن‎ها هنوز باید مورد تایید قرار گیرند. این شرکت کره‎ای در حال حاضر انتظار می‎رسد به علت فراخوانی اولیه از بسیاری از اهداف مالی ابتدایی خود دور شده باشد، ولی اگر گزارش اخیر با هرگونه حقیقتی همراه باشد، این شرکت حتی به سختی دیگر بتواند اطمینان مصرف‎کنندگان را در رابطه با استانداردهای کنترل کیفی خود به دست آورد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال