احتمال استفاده سامسونگ از دیمنسیتی ۹۰۰۰ در گوشی های آینده

احتمالاً سامسونگ در محصولات آینده خود از پرچمدار جدید مدیا تک به نام دیمنسیتی ۹۰۰۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب سامسونگ تا کنون در گوشی های خود از تراشه های سه شرکت مانند کوالکام و مدیاتک و همچنین محصولات خودش استفاده کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

احتمالاً سامسونگ در محصولات آینده خود از پرچمدار جدید مدیا تک به نام دیمنسیتی ۹۰۰۰ با لیتوگرافی ۴ نانومتری استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب سامسونگ تا کنون در گوشی های خود از تراشه های سه شرکت مانند کوالکام و مدیاتک و همچنین محصولات خودش استفاده کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک منبع آگاه به نام Ice Universe اعلام کرد به ‌زودی محموله ای از چیپست های دیمنسیتی ۹۰۰۰ برای شرکت های برتر تولید کننده محصولات اندرویدی مانند سامسونگ ارسال می شود. سامسونگ نیز در بین شرکت‌هایی خواهد بود که از تراشه های جدید مدیاتک و عملکرد و بهره‌وری انرژی آن استفاده می‌کند و در صورت مشاهده عملکرد مناسب در گوشی و تبلت های سامسونگ شاهد استفاده از این پرچمدار خواهیم بود.

سامسونگ برای گوشی های سری گلکسی S22 از اگزینوس 2200 و اسنپدراگون ۸۹۸ استفاده کرده است. احتمال اینکه در نیمه دوم سال آینده محصولات قدرتمندتر و با تراشه پرچمدار مدیاتک عرضه کند نیز بسیار بالا است. عملکرد تراشه دیمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک با توجه به لیتوگرافی ۴ نانومتری شرکت TSMC فراتر ازتولید EUV سامسونگ خواهد بود و میتواند بالاتر از رده بندی چیپست های آینده کوالکام و سامسونگ قرار بگیرد.

در تراشه ی پرچمدار جدید مدیاتک هسته‌های آرم قرار دارند. یک هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰۵ گیگاهرتز و سه هسته Cortex-A710 با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ای کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز در این تراشه جاسازی شده اند. پردازشگر گرافیکی آن از نوع هسته ARM Mali-G710 و فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز خواهد بود. فناوری رهگیری پرتو نیز در آن قرارداد شده و پردازشگر گرافیکی آن دارای معماری کاملاً جدید است. به گفته مدیاتک این پردازشگر گرافیکی می‌تواند در کارهای سنگین عملکردی همانند A15 بایونیک اپل داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال