پتنت سامسونگ امکان نمایش تصاویر هولوگرافیک در گوشی هوشمند را فراهم می‌کند

پتنت‌های تکنولوژی در اکثر مواقع آینده‌ی گجت‌ها و تلفن‌های هوشمند را به ما نشان داده‌اند. هر چند اکثر ما منتظر رونمایی سامسونگ از گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس هستیم، فعلا سامسونگ پتنت جدیدی را ثبت کرده که امکان نمایش تصاویر هولوگرافیک را در گوشی هوشمند فراهم می‌کند. هر از چند مدتی […]

پتنت‌های تکنولوژی در اکثر مواقع آینده‌ی گجت‌ها و تلفن‌های هوشمند را به ما نشان داده‌اند. هر چند اکثر ما منتظر رونمایی سامسونگ از گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج پلاس هستیم، فعلا سامسونگ پتنت جدیدی را ثبت کرده که امکان نمایش تصاویر هولوگرافیک را در گوشی هوشمند فراهم می‌کند.

هر از چند مدتی یک بار ایده‌های جدید توسط کمپانی‌های مطرح منتشر می‌شود و به عنوان یک پتنت در می آیند. برخی از این ایده‌ها همانند حسگر اثر انگشت راه خود را به گوشی‌های هوشمند پیدا می‌کنند و برخی دیگر ممکن است به این زودی‌ها وارد گجت‌های تکنولوژی نشوند. حال پتنت جدید سامسونگ به نظر می‌رسد از نوع دسته‌ی دوم باشد و فعلا کاربرد زیادی را برای کاربران نداشته باشد اما نگاه انداختن به آن ضرری نیز ایجاد نمی‌کند.

این پتنت که در مرکز پتنت‌های آمریکا به نام USPTO ثبت شده و توسط وبسایت  Patently Mobile دیده شده نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد امکان دیدن تصاویر هولوگرافیک را در گوشی‌های هوشمند فراهم کند. البته این تصاویر بر خلاف پتنتی که لنوو به تازگی ثبت کرده، آیکون‌ها و محتوای بزرگی را شامل نمی‌شود بلکه تنها آیکون‌های کوچک به صورت هولوگرافیک دیده می‌شوند. همین مسئله باعث می‌شود تا قطعه‌ی خاصی به گوشی اضافه نشود و تنها در قسمت بالایی نمایشگر یک قطعه برای نشان دادن این تصاویر به کار گرفته می‌شود.

همانطور که گفتیم خیلی سخت است که بتوانیم این ایده‌ها را به این زودی‌ها در گوشی‌های هوشمند مشاهده کنیم. البته سامسونگ این روز‌ها از لحاظ مالی اوضاع خیلی خوبی را سپری نمی‌کند و قصد دارد با به کار گیری ایده‌های جدید در گوشی‌های هوشمند خود تغییرات اساسی را به وجود آورد. حال این که این ایده‌های جدید بتوانند جایگزین ویژگی‌هایی که سامسونگ به تازگی از گوشی‌های خود حذف کرده باشند یا نه مشخص نیست. برای مثال سامسونگ در پرچمداران جدید خود درگاه کارت حافظه و قابلیت عوض کردن باتری را از گوشی خود برداشت و بدنه‌ی فلزی را در گلکسی اس 6 قرار داد.

فعلا جدا از این که این پتنت چه آینده‌ای را داشته باشد باید منتظر رونمایی سامسونگ از دو فبلت جدید خود تا ساعاتی دیگر باشیم. دو فبلت جدید سامسونگ می‌توانند نقش کلیدی را در سوددهی این کمپانی در چند ماه آینده داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال