سامسونگ مصرف انرژی را از طریق نرخ نوسازی پویا در نمایشگر کاهش می دهد

پتنت های اخیر ثبت شده توسط سامسونگ نشان می دهد این شرکت روی فناوری جدیدی بر اساس نرخ نوسازی پویا تمرکز کرده است که در آن امکان تغییر نرخ نوسازی در هر قسمت از صفحه نمایش وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حق اختراع جدید سامسونگ این بار در مورد نرخ […]

پتنت های اخیر ثبت شده توسط سامسونگ نشان می دهد این شرکت روی فناوری جدیدی بر اساس نرخ نوسازی پویا تمرکز کرده است که در آن امکان تغییر نرخ نوسازی در هر قسمت از صفحه نمایش وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حق اختراع جدید سامسونگ این بار در مورد نرخ نوسازی متغیر است. این فناوری جدید که در صورت عملی شدن می تواند نوعی تکنولوژی انقلابی محسوب شود روی هر بخش از نمایشگر به صورت جداگانه کار می کند. بدین ترتیب هر ناحیه از صفحه نمایش می تواند با توجه به محتوای آن یک نرخ نوسازی متفاوت ارائه کند.

 از مهمترین مزیت این ویژگی می توان به کاهش مصرف انرژی اشاره کرد. به طور مثال در صورت تقسیم صفحه روی گوشی هوشمند در صورت پخش یک ویدیو از یوتیوب دستگاه به طور خودکار نرخ نوسازی بخش نمایش ویدیو را افزایش میدهد. از طرفی نرخ نوسازی برای ناحیه دارای متن نیز کمتر خواهد بود. طبق گزارش گیزچاینا اسناد منتشر شده در مورد این حق اختراع حاوی صفحه ای است که در آن یک محتوا با سه نرخ نوسازی مختلف یعنی ۳۰ و ۹۰ و ۱۲۰ هرتز نشان داده شده است. البته در صورت ترکیب پنجره ها در صفحه نمایش ممکن است برای اعمال این نرخ نوسازی محدودیت هایی وجود داشته باشد. هنوز مشخص نیست این نرخ نوسازی متفاوت قرار است در گلکسی اس ۲۳ ارائه شود یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال