سامسونگ از تعویض گوشی S7 edge خودداری می‎کند مگر این‎که مالک پیمان‎نامه عدم افشا را امضا کند

به نظر می‎رسد که گرفتاری‎های سامسونگ با گوشی‎های رده‎بالای این شرکت تمامی ندارد چون یک مرد سنگاپوری به تازگی از تعویض گوشی معیوب گلکسی اس 7 اج خود سرباز زده است، چون در غیر این‎صورت از حقوق خود برای انتقاد از سامسونگ در انظار عمومی منع می‎شده است، از جمله شکایت‎هایی که می‎تواند در شبکه‎های […]

به نظر می‎رسد که گرفتاری‎های سامسونگ با گوشی‎های رده‎بالای این شرکت تمامی ندارد چون یک مرد سنگاپوری به تازگی از تعویض گوشی معیوب گلکسی اس 7 اج خود سرباز زده است، چون در غیر این‎صورت از حقوق خود برای انتقاد از سامسونگ در انظار عمومی منع می‎شده است، از جمله شکایت‎هایی که می‎تواند در شبکه‎های اجتماعی منتشر کند. یا به عبارت دیگر، این شرکت به نظر می‎رسد که مشتریان خود را مورد شکنجه قرار می‎دهد تا دوباره فاجعه‎ی نوت 7 تکرار نشود و الزاما افرادی که پیمان‎نامه‎ی عدم افشا را امضا کرده‎اند و سپس در رابطه با دریافت یک گوشی معیوب شکایت می‎کنند را تهدید به شکایت قانونی می‎کند.

تاریخ آغاز این داستان به 23 فوریه بر می‎گردد، زمانی که این مرد سنگاپوری متوجه شود گوشی‎اش بیش از حد داغ شده است و بعد از تنها 6 روز خریداری آن از کار می‎افتد. او سپس برای تعویض دستگاه خود پیش نمایندگی سامسونگ اقدام کرد ولی به او توافق‎نامه‎ای داده شد که در آن نوشته شده بود:

“با پذیرفتن این دستگاه موبایل، شما توافق خواهید کرد که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم (از جمله به صورت ناشناس یا با اسم مستعار) هیچ‎گونه شکایت، اظهارنظری را منتشر، ایراد و پخش یا دوباره پخش نکنید (ز جمله بدون محدودیت شبکه‎های اجتماعی مختلف از جمله فیس‎بوک، توئیتر یا هر روش دیگری در اینترنت، شامل این قضیه می‎شود) که باعث بدنامی، تحقیر و کسر ارزش و بی‎اعتبارسازی سامسونگ (از جمله محصولات، خدمات، کارکنان، مدیرعاملان و نمایندگان سامسونگ) شود.”

بعد از صرف‎نظر کردن از امضای این پیمان‎نامه، سامسونگ از تعویض گوشی معیوب سرباز زد. این مرد به سامسونگ ایمیلی ارسال کرد که با پاسخ آن‎ها مبنی بر رسیدگی خواهند کرد روبرو شد، امری که هرگز صورت نگرفت. یک ماه بعد، در تاریخ 24 مارس، این مشتری در صفحه‎ی نمایندگی سامسونگ در سنگاپور در فیس‎بوک پستی ارسال و جوابی دریافت کرد مبنی بر این‎که این پیمان‎نامه “استاندارد” کاری بوده است.

لحن این پیمان‎نامه به خصوص جالب است چون در آن ادعا می‎شود تعویض این دستگاه “نشانه‎ی لطف” سامسونگ است، حتی اگر گوشی‎هوشمند مذکور تحت ضمانت باشد که صراحتا مواردی از این دست را شامل می‎شود. در هر صورت، مشخص است که رفتار شرکت سامسونگ در این‎جا تلاشی برای جلوگیری از شکل‎گیری طوفانی در شبکه‎های اجتماعی نظیر اخبار حول نوت 7 است.

جالب است بدانید که در چند روز گذشته فروشگاهی از این شرکت در سنگاپور آتش گرفت که شاید بتواند آن را تنها یک امر تصادفی دانست. مشخص نیست که سامسونگ چه مدت است مشتریان را مجبور به امضای پیمان‎نامه کرده و آیا چنین رفتاری تنها محدود به سنگاپور بوده است یا خیر.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال