سامسونگ و بیشترین میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2016؛ اپل در جایگاه دوم

براساس آماری که شرکت Strategy Analytics منتشر کرده است، شرکت سامسونگ با وجود مشکلاتی که در سال 2016 با آن‎ها روبرو شد، توانست آمار بیشترین فروش گوشی‎های هوشمند را با یک عدد فوق‎‎العاده‎ی 308.5 میلیون دستگاه به خود اختصاص دهد. شرکت اپل در مکان دوم با فروش 215.5 میلیون آیفون قرار دارد. گرچه، متوسط قیمت […]

براساس آماری که شرکت Strategy Analytics منتشر کرده است، شرکت سامسونگ با وجود مشکلاتی که در سال 2016 با آن‎ها روبرو شد، توانست آمار بیشترین فروش گوشی‎های هوشمند را با یک عدد فوق‎‎العاده‎ی 308.5 میلیون دستگاه به خود اختصاص دهد. شرکت اپل در مکان دوم با فروش 215.5 میلیون آیفون قرار دارد.

گرچه، متوسط قیمت فروش بالا و سود بیشتر باعث شده است که اپل نزدیک به 80 درصد سود جهانی بازار فروش گوشی‎های هوشمند را با رقم 44.9 میلیارد دلار از کل 53.7 میلیارد دلار، به خود اختصاص دهد.

در مقایسه، شرکت Samsung Mobile با سود 8.3 میلیارد سهم 14.6 درصدی در این زمینه در اختیار دارد، رقمی که یقینا تحت تاثیر فراخوانی گلکسی نوت 7 از بازار قرار گرفته است. اگر حواشی سود عملکردی این دو شرکت را مقایسه کنیم سهم اپل 32.4 درصد بوده در حالی‎که سامسونگ 11.6 درصد سهم برده است.

شرکت هوآوی رتبه‎ی سوم را در این خصوص در اختیار دارد و سری گوشی‎های Honor این شرکت به تنهایی 72.2 میلیون دستگاه فروش داشته‎اند و سری رده‎بالای Ascend نیز آمار 65.7 میلیونی را به دست آورده‎اند. این ارقام فروش به تنهایی از کل میزان فروش شرکت شیائومی بیشتر بوده است به نحوی که این شرکت جوان موفق به فروش 46.4 میلیون گوشی‎هوشمند شده است تا با افت زیادی نسبت به آمار سال 2015 خود که 65 میلیون دستگاه بوده است، روبرو شود.

شرکت‎های Vivo و Oppo نیز عملکرد خوبی داشته‎اند. سری گوشی‎های X شرکت Vivo 33.7 میلیون دستگاه و سری Y این شرکت 25.6 میلیون عدد فروش داشته‎اند. فروش سری R شرکت Oppo از آمار هر دو گوشی‎هوشمند شرکت Vivo بیشتر و برابر با 38.4 میلیون دستگاه است. شرکت‎های هوآوی، Oppo و Vivo هرکدام در حدود 1.5 درصد از سهم سود در بازار جهانی موبایل را در اختیار دارند. بازار اصلی این شرکت‎ها در کشور چین است، محلی که گوشی‎های هوشمند به طور متوسط با قیمتی بین 260 و 520 دلار فروخته می‎شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال