سامسونگ در سال 2017 پردازنده‌های بهتری را به میدان خواهد فرستاد

سامسونگ که سال بسیار پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشته چند روز پیش خبر از تولید انبوه چیپست‌های 10 نانومتری داد و حالا آن‌ها از پردازنده‌های جدیدی سخن می‌گویند که با تکنولوژی به‌روز و مدرن ساخته شده است و به نظر می‌رسد این پردازنده‌ها بتوانند کاربران و همکاران چشم بادمی‌های کره‌ای‌ را راضی نگه دارند. سامسونگ […]

سامسونگ که سال بسیار پرحادثه‌ای را پشت سر گذاشته چند روز پیش خبر از تولید انبوه چیپست‌های 10 نانومتری داد و حالا آن‌ها از پردازنده‌های جدیدی سخن می‌گویند که با تکنولوژی به‌روز و مدرن ساخته شده است و به نظر می‌رسد این پردازنده‌ها بتوانند کاربران و همکاران چشم بادمی‌های کره‌ای‌ را راضی نگه دارند.

سامسونگ امروز از نسل چهارم چیپست‌های 14 نانومتری خود موسوم به 14LPU پرده برداشت. براساس گفته‌های سامسونگ، پردازنده‌ی معرفی شده نسبت به نسل سوم 14LPC، دارای قدرت بسیار بیشتری بوده و بهینه‌تر نیز شده است.

در کنار چیپست‌های 14LPU، سامسونگ از نحوه‌ی ساخت به‌روز نسل سوم چیپست‌ 10نانومتری 10LPU نیز رونمایی کرد. این پروسه‌ی ساخت این امکان را به چیپست 10 نانومتری سامسونگ می‌دهد تا با کاهش سطوح آن، چیپست به باریک‌ترین حد خود برسد و ضخامت آن تا حد قابل توجهی کاهش یابد. سامسونگ معتقد است که چیپست‌های 10 نانومتری را نمی‌توان بهتر ساخت و محدودیت‌هایی در ساخت آن وجود دارد.

سامسونگ جزئیات جدیدی را در مورد چیپ‌های 7 نانومتری EUV  نیز منتشر کرد. بااین‌حال فعلا مشخص نیست که آیا سامسونگ برای اولین بار این چیپ‌ها را در دست تولید انبوه قرار می‌دهد و یا شرکت TSMC این‌بار موفق‌تر ظاهر می‌شود.

کیت طراحی چیپ‌های 14LPU و 10LPU  در اختیار کاربران این شرکت در اواسط سال 2017 قرار می‌گیرد. اگر تکنولوژی که چشم بادامی‌ها در این پردازنده‌ها به کار بردند همان‌ چیزی باشد که از آن تعریف می‌کنند پس می‌توان با قاطعیت گفت که در سال 2017 گوشی‌هایی با قدرت پردازش فوق‌العاده بالا بدون تغییر در مصرف باتری تولید خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال