سامسونگ در گوشی‎های آینده‎ خود حسگر اثرانگشت را حذف می‎کند

زمان خیلی زود می‎‌گذرد. از تاریخ معرفی گوشی Motorola Atrix در سال 2011 تا همین الان، ما شاهد این بوده‎ایم که حسگر اثرانگشت از یک قابلیت خیلی نادر به ویژگی تبدیل شود که امروزه حتی گوشی‎های ارزان‎قیمت مجهز به آن هستند. در همین حین، احساس مالکین گوشی‎های هوشمند در رابطه با این حسگر بیومتریک از […]

زمان خیلی زود می‎‌گذرد. از تاریخ معرفی گوشی Motorola Atrix در سال 2011 تا همین الان، ما شاهد این بوده‎ایم که حسگر اثرانگشت از یک قابلیت خیلی نادر به ویژگی تبدیل شود که امروزه حتی گوشی‎های ارزان‎قیمت مجهز به آن هستند. در همین حین، احساس مالکین گوشی‎های هوشمند در رابطه با این حسگر بیومتریک از “اصلا یک حسگر اثرانگشت به چه درد من می‎خورد؟” به “من بدون حسگر اثرانگشتم از دست رفته خواهم بود” تغییر یافته است. شاید چنین ادعایی مبالغه باشد ولی باید پذیرفت که کاربران فعلی گوشی‎های هوشمند ظاهرا بدون اسکن اثرانگشت توانایی از حالت قفل خارج کردن یک دستگاه یا تایید هویت خود را از دست داده‎اند.

ولی دنیای فناوری وارد عصر جدیدی شده است که به دنبال راهی دیگر برای تایید هویت می‎گرد. به عنوان مثال، دوربین جلوی “متحول شده‎” گوشی آیفون 8 که تحلیل‎گر معتبر برنامه‎های اپل آقای Ming-Chi-Kuo در رابطه با آن صحبت کرده قرار است توانایی تشخیص چهره را در خود داشته باشد تا اپل به واسطه‎ی آن بتواند حسگر اثرانگشت تاچ آی‎دی خود را حذف کند. مدل دهمین سالگرد آیفون گفته می‎شود از یک نمایشگر لبه به لبه استفاده می‎‎کند که نمای جلویی این گوشی به طور کامل توسط این صفحه پوشانده شده است. با توجه به حذف تمامی دکمه‎ها، تاچ‎ آی‎دی به طور کامل یا با سیستم شناخت چهره جایگزین می‎شود یا اپل آن را زیر نمایشگر گوشی پرچم‎دار خود در منطقه‎ای که برای این قابلیت‎ها در نظر گرفته شده است، قرار می‎دهد.

در سوی دیگر به نظر می‎رسد که شرکت سامسونگ نیز قصد دارد از حسگر اثرانگشت خلاصی یابد. براساس توئیتی که منبع آن کشور چین است، یکی از کارکنان سامسونگ اظهار داشته است که “ما این حسگر را از بین خواهیم برد چون یک مانع به شمار می‎رود.” گوشی‎های Galaxy S8 و Galaxy S8+ سامسونگ هر دو مجهز به یک حسگر اثرانگشت و اسکنر عنبیه چشم خواهند بود. گرچه، گزارشی اخیرا منتشر شده که اعلام می‎کند سرعت اسکنر عنبیه چشم ضعیف است تا سطح اعتمادپذیری آن پایین آید و در همین خصوص سامسونگ مجبور شده است به گوشی‎های پرچم‎دار جدید خود قابلیت شناخت چهره را نیز اضافه کند. قابلیتی که به نظر این گوشی‎ها را در عرض مدت زمان 0.01 ثانیه از حالت قفل خارج می‎کند.

به نظر در ذهن شما هم چرخه‎ای کامل شکل گرفته است تا خیلی زود متوجه شوید که اسکنر عنبیه چشم هم مسیر حسگر اثرانگشت را در پیش می‎گیرد تا از یک ویژگی نادر به قابلیتی همه‎گیر تبدیل شود. اگر این توئیت صحت داشته باشد، شرکت سامسونگ تا زمان عرضه‎ی مدل 2018 پرچم‎دار خود حسگر اثرانگشت را حذف می‎کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال