امسال سامسونگ 8.9 میلیارد دلار برای گسترش تولید پنل‎های اولد سرمایه‎گذاری خواهد کرد

سامسونگ جهان موبایل را به تسخیر در آورده است. در قلمروی اندروید، این شرکت دو پرچم‎دار جدید خود یعنی Samsung Galaxy S8 و Samsung Galaxy +S8 را عرضه کرده است و در دنیای iOS، این شرکت تامین‎کننده‎ی اصلی قطعات آیفون اپل محصول می‎شود. گزارش جدیدی روز گذشته مبنی بر این منتشر شده است که سامسونگ […]

سامسونگ جهان موبایل را به تسخیر در آورده است. در قلمروی اندروید، این شرکت دو پرچم‎دار جدید خود یعنی Samsung Galaxy S8 و Samsung Galaxy +S8 را عرضه کرده است و در دنیای iOS، این شرکت تامین‎کننده‎ی اصلی قطعات آیفون اپل محصول می‎شود. گزارش جدیدی روز گذشته مبنی بر این منتشر شده است که سامسونگ قصد دارد امسال برای گسترش تولید پنل‎های اولد 8.9 میلیارد دلار سرمایه‎گذاری کند. یک دلیل برای این اقدام این است که انتظار می‎رود اپل برای گوشی‎های آیفون خود به استفاده از نمایشگرهای اولد رو آورد.

مدل دهمین سالگرد آیفون، که آیفون 8 نامیده خواهد شد، انتظار می‎رود اولین گوشی از این شرکت به شمار رود که به جای نمایشگر همیشگی ال‎سی‎دی مجهز به پنل اولد شود و انتظار می‎رود پاییز امسال شاهد رونمای از آن باشیم. دو آیفون جدید دیگر یعنی iPhone 7s و iPhone 7s plus انتظار می‎رود هم‎چنان از نمایشگرهای ال‎سی‎دی استفاده کنند. تا سال 2018 گفته می‎شود تمامی مدل‎های آیفون از نمایشگرهای اولد استفاده می‎کنند تا دلیل سرمایه‎گذاری سامسونگ به خوبی مشخص شود.

پنل‎های اولد سامسونگ 95 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارند تا میزان تقاضا برای آن‎ها بالا باشد. در حقیقت، آخرین آمار نشان می‎دهند که 70 درصد گوشی‎های سامسونگ به جای ال‎سی‎دی از اولد استفاده می‎کنند و علاوه بر اپل، شنیده می‎شود که شرکت‎های چینی تولید‎کننده‎ی گوشی‎های هوشمند قصد استفاده از این پنل‎ها را برای گوشی‎های رده‎بالای خود دارند. به منظور برآورده‎سازی این میزان نیاز و نگه‎داشتن سهم بالای بازار، سامسونگ بایستی خط تولید این نمایشگرها را توسعه دهد.

گفته می‎شود که شرکت‎های اپل و سامسونگ قراردادی را در خصوص فروش نمایشگر‎های اولد به کارخانه‎های تولید آیفون امضا کرده‎‎اند. این قرارداد برای پشتیبانی از 160 میلیون دستگاه خواهد بود و برای 60 میلیون پنل اولد، اپل 4.3 میلیارد به سامسونگ پرداخت کرده است تا دلیل دیگری برای سرمایه‎گذاری هنگفت غول کره‎ای باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال