سامسونگ تولید انبوه چیپ‌های 10 نانومتری را از پایان سال 2016 آغاز خواهد کرد

پیشرفت سامسونگ در تولید چیپ توقف‌ناپذیر بوده و پس از عرضه‌ی موفق چیپ‌های 14 نانومتری Exynos 7420 در برابر چیپ‌های 20 نانومتری Snapdragon 810، حالا این غول کره‌ای اعلام کرده که از پایان سال 2016، تولید انبوه چیپ‌های 10 نانومتری را آغاز خواهد کرد. مزایای استفاده از این فناوری، اندازه‌ی کوچکتر چیپ‌ها در کنار قدرت […]

پیشرفت سامسونگ در تولید چیپ توقف‌ناپذیر بوده و پس از عرضه‌ی موفق چیپ‌های 14 نانومتری Exynos 7420 در برابر چیپ‌های 20 نانومتری Snapdragon 810، حالا این غول کره‌ای اعلام کرده که از پایان سال 2016، تولید انبوه چیپ‌های 10 نانومتری را آغاز خواهد کرد. مزایای استفاده از این فناوری، اندازه‌ی کوچکتر چیپ‌ها در کنار قدرت بالاتر و مصرف برق کمتر اعلام شده است. همچنین چیپ‌های جدید این شرکت از تکنولوژی ساخت FinFET نیز بهره خواهد برد.

در کنفرانس جهانی ISSCC که هفته‌ی گذشته در شهر سان‌فرانسیسکو برگزار شده بود نیز شاهد معرفی یک ویفر سیلیکونی 300 میلی‌متری از سوی این کمپانی بودیم که از همین تکنولوژی ساخت بهره می‌برد. به همین دلیل، کاملا مشخص است که سامسونگ آمادگی لازم را برای تولید انبوه این چیپ‌ها از سال آینده پیدا کرده است. یکی از مزایایی که معرفی این تکنولوژی جدید می‌تواند داشته باشد، این است که اگر چیپ‌های 10 نانومتری به تولید انبوه برسند، می‌توانیم شاهد حضور آنها در سایر محصولات و وسایل دیگر نیز باشیم. البته شایعه شده که شرکت اپل نیز قصد دارد تا چیپ‌های جدید خود را در ابتدای سال 2017 تولید نماید که البته این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.

اما موضوعی که بسیار جالب می‌باشد، افدام شرکت TSMC و تولید چیپ‌های 10 نانومتری به سفارش شرکت اپل است. این کمپانی تایوانی که بزرگترین رقیب سامسونگ به حساب می‌آید، پیشتر نیز اعلام کرده بود که تولید چیپ‌های 10 نانومتری را با تکنولوژی ساخت FinFET از سال 2016 آغاز خواهد کرد. در زمان فعلی نیز سامسونگ تولید چیپ‌های 14 نانومتری را از ماه فوریه آغاز کرده اما TSMC به تازگی چیپ‌های 16 نانومتری خود را به تولید انبوه رسانده است.

باید منتظر باشیم و ببینیم که در نبرد میان سامسونگ و TSMC، کدام شرکت موفق خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال