سامسونگ از مودم 5G NTN با قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه رونمایی کرد

مودم جدید سامسونگ با نام 5G NTN می تواند گوشی های هوشمند را به ماهواره ها متصل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید سامسونگ بدون نیاز به دکل های مخابراتی است. این ویژگی در تراشه های اگزینوس عرضه میشود و به کمک آن کاربران می توانند از اینترنت ماهواره ای […]

مودم جدید سامسونگ با نام 5G NTN می تواند گوشی های هوشمند را به ماهواره ها متصل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید سامسونگ بدون نیاز به دکل های مخابراتی است. این ویژگی در تراشه های اگزینوس عرضه میشود و به کمک آن کاربران می توانند از اینترنت ماهواره ای نیز در گوشی های خود بهره مند شوند.

پیش از این اپل قابلیت ارتباط ماهواره ای را در آیفون ۱۴ معرفی کرده بود. پس از آن بسیاری از شرکت ها از این فناوری استفاده کردند. در حال حاضر نیز بسیاری از شرکت ها قصد دارند با گسترش این قابلیت آن را نه تنها در مواقع ضروری بلکه در اکثر موارد مورد استفاده قرار دهند. سامسونگ نیز با همین هدف مودم 5G NTN را توسعه داده است. این مودم قادر است ارتباط بین ماهواره و گوشی را برقرار کند. سامسونگ با استفاده از این مودم قصد دارد دسترسی به اینترنت را برای کاربران خود حتی در نواحی بدون دکل های مخابراتی فراهم کند.

با این شبکه جدید علاوه بر خدمات آنلاین امکان ارسال پیامک و تماس نیز وجود دارد. البته همچنان در شرایط بحرانی نیز استفاده خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال