سامسونگ از فناوری جدید پوست الکترونیکی رونمایی کرد

نبود بازخورد لمسی در واقعیت مجازی علت اصلی عدم غوطه ور شدن کامل کاربران در این محیط است. به همین دلیل سامسونگ تلاش کرده است تا حس بیشتری را در هنگام تجربه واقعیت مجازی به کاربران ارائه کند. اکنون فناوری جدیدی از سوی این غول کره ای معرفی شده است که پوست الکترونیکی یا e-skin […]

نبود بازخورد لمسی در واقعیت مجازی علت اصلی عدم غوطه ور شدن کامل کاربران در این محیط است. به همین دلیل سامسونگ تلاش کرده است تا حس بیشتری را در هنگام تجربه واقعیت مجازی به کاربران ارائه کند. اکنون فناوری جدیدی از سوی این غول کره ای معرفی شده است که پوست الکترونیکی یا e-skin نام دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پروفسور آنریونگ جئونگ از بخش علوم و مهندسی مواد دانشگاه علم و فناوری پوهانگ در یک پروژه پنج ساله ارتقای فناوری آینده توسط سامسونگ پشتیبانی شده است. هم اکنون نیز نتایج این پروژه توسط سامسونگ و پروفسور جئونگ منتشر شده است. طبق گزارش منتشر شده این پوست الکترونیکی در واقع نوعی فناوری جدید محسوب میشود که قادر است حواس مختلف انسان مانند درد یا تغییرات دما و فشار را شبیه سازی کند.

پوست انسان همانند مدارهای بسیار زیاد و پیچیده ای از جریان های الکتریکی است که با کمک سیستم عصبی می تواند با مغز در ارتباط باشد. از این رو شبیه سازی آن کار دشواری است. با این وجود سامسونگ توانسته است تحقیقات امیدوارکننده ای را در این زمینه ارائه کند.

فناوری پوست الکترونیکی می تواند واقعیت مجازی را متحول کند. علاوه بر آن قادر است همانند یک دستگاه پزشکی مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال در افرادی که دارای زخم بستر هستند استفاده از تشک دارای پوست الکترونیکی کمک می کند تا تغییرات فشار حس شود و پرستاران بتوانند وضعیت را حتی از طربق تلفن همراه نظارت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال