دومین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ با اندازه پیکسل 0.56 میکرومتر رونمایی شد

سامسونگ اکنون دومین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود با نام ایزوسل HP3 را رونمایی کرده است که یک سنسور دوربین 1/1.4 اینچی با اندازه پیکسل  0.56 میکرومتر محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ سال گذشته با نام HP1 رونمایی شده بود. سنسور قبلی یک سنسور 1/1.22 […]

سامسونگ اکنون دومین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود با نام ایزوسل HP3 را رونمایی کرده است که یک سنسور دوربین 1/1.4 اینچی با اندازه پیکسل  0.56 میکرومتر محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اولین سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ سال گذشته با نام HP1 رونمایی شده بود. سنسور قبلی یک سنسور 1/1.22 اینچی با اندازه پیکسل 0.64 میکرومتر بود سنسور دوم که به تازگی رونمایی شده است یک سنسور دوربین 1/1.4 اینچی است که با توجه به کاهش ۱۲ درصدی اندازه پیکسل سنسور امکان استفاده از آن در دستگاه های بیشتر وجود دارد.

 از طرفی سامسونگ اعلام کرد ماژول سنسور جدید ۲۰ درصد حجم کمتری را اشغال می کند. از مهمترین مزیت سنسور جدید پشتیبانی از ۴ تریلیون رنگ خواهد بود که نتیجه آن تولید عکس های ۱۴ بیتی است. سنسور جدید سامسونگ به مکانیزم فوکوس خودکار Super QPD مجهز است به طوری که تمام پیکسل های آن می تواند از این قابلیت پشتیبانی کند. این فوکوس نسبت به سایر حسگرها دارای سنسور سریعتر و دقیق تر است. سنسور ایزوسل HP3 امکان تهیه ویدیو ها با وضوح 4k با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین ویدیوهای وضوح 8K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را فراهم می کند. قابلیت Pixel Binning در سنسور جدید امکان تهیه عکسهای ۵۰ مگاپیکسلی و یا 12.5 مگاپیکسلی را با پیکسل های 1.12 و 12.5 میکرومتر ارائه می کند.

به گفته سامسونگ اکنون نمونه هایی از این سنسور 200 مگاپیکسلی با هدف آزمایش های اولیه در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است. احتمالاً از اواخر سال جاری نیز تولید انبوه آن آغاز خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال