سامسونگ در گلکسی S24 اولترا از تراشه ۱۰ هسته ای اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می کند

در حالیکه پیش از این در خبرها اعلام شده بود سامسونگ در سال آینده نیز از تراشه های اسنپدراگون در پرچمدارهای سری S استفاده می کنند اما به نظر می رسد سری جدید پرچمداران S مجهز به تراشه ۱۰ هسته ای اگزینوس ۲۴۰۰ از راه می رسند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

در حالیکه پیش از این در خبرها اعلام شده بود سامسونگ در سال آینده نیز از تراشه های اسنپدراگون در پرچمدارهای سری S استفاده می کنند اما به نظر می رسد سری جدید پرچمداران S مجهز به تراشه ۱۰ هسته ای اگزینوس ۲۴۰۰ از راه می رسند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ در گوشی های سری گلکسی S24 از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می کند. این تراشه مجهز به ده هسته پردازشی و قدرت گرافیکی بالا خواهد بود.

در گزارش جدیدی آمده است بخش چیپست سامسونگ روی تراشه های جدید کار می کند. همچنینی قراراست این تراشه ها توسط شرکت موبایل اکسپرس به تولید انبوه برسد. هنوز مشخص نیست سامسونگ واقعا از این تراشه ها در سری گلکسی S24 استفاده خواهد کرد یا خیر. طبق خبرهای منتشر شده سامسونگ این تراشه را با لیتوگرافی ۴ نانومتری LPP تولید خواهد کرد. همچنینی احتمالا این تراشه دارای ده هسته پردازشی است که با سه هسته از نوع فرکانس بالا، سه هسته با فرکانس پایین و چهار هسته کم مصرف به تولید می رسد.

یک منبع آگاه نیز مدعی شد سامسونگ در این تراشه از پردازشگر گرافیکی RDNA2 و یا 6wgp استفاده خواهد کرد. میزان واحد محاسباتی این پردازنده نسبت به نوع Xclipse920 بکار رفته در اگزینوس ۲۲۰۰ حدود چهار برابر بیشتر است. بنابراین قدرت گرافیکی بالایی در این تراشه ارائه خواهد شد.

به احتمال زیاد اگزینوس ۲۴۰۰ در گلکسی S24 به کار گرفته خواهد شد. البته ممکن است مانند سال گذشته در برخی بازارها علاوه بر این تراشه از چیپ اسنپدراگون نیز استفاده شود.

برخی منابع نیز از افزایش رم در گوشی های گلکسی S24 خبر دادند. احتمالا سامسونگ در این سری از گوشی ها از ۱۲ گیگابایت رم تا ۱۶ گیگابایت استفاده خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال