سامسونگ کارکنان خود را ملزم به فراگیری مهارت‌های توسعه نرم‌افزار نمود

بعد از اینکه شرکت سامسونگ به عنوان معتبرترین برند در کشور هند شناخته شد و آمارهای منتشر شده در سه ماهه‌ی اول سال جاری فروش فوق‌العاده‌ی گوشی‌های این شرکت را نشان می‌دادند به طوریکه حتی اپل هم چنین فروشی را تجربه نکرده، به نظر می‌رسد سال 2016 سال بسیار خوبی برای این غول دنیای تکنولوژی بوده […]

بعد از اینکه شرکت سامسونگ به عنوان معتبرترین برند در کشور هند شناخته شد و آمارهای منتشر شده در سه ماهه‌ی اول سال جاری فروش فوق‌العاده‌ی گوشی‌های این شرکت را نشان می‌دادند به طوریکه حتی اپل هم چنین فروشی را تجربه نکرده، به نظر می‌رسد سال 2016 سال بسیار خوبی برای این غول دنیای تکنولوژی بوده است. بااین‌حال، همه‌ی ما می‌دانیم که نگه‌داشتن موفقیت بسیار سخت‌تر از رسیدن به آن است و گویا سامسونگ هم به خوبی از این موضوع آگاه بوده و کارکنان بخش نرم‌افزار خود را به یادگیری مهارت‌های بیشتر دعوت‌ کرده است. گزارش‌های جدید رسیده از کره‌ی جنوبی نشان می‌دهند که سامسونگ از کارکنان بخش نرم‌افزار خود راضی نبوده و انتظارات بسیار بیشتری را از آن‌ها دارد.

یکی از مقامات رسمی ناشناخته‌ی سامسونگ عنوان کرده که تنها 1 یا 2 درصد از کارکنان بخش نرم‌افزار این شرکت توانایی‌های لازم را برای کارکردن در شرکتی بزرگ نظیر گوگل دارند و مهارت‌های بقیه‌ی افراد در این بخش، بسیار پایین است. شاید منتشر شدن چنین آماری نشان دهد که این کارکنان باید تلاش بیشتری را برای یادگیری مهارت‌های جدید به کارگیرند و قادر باشند همچنان در شرکت سامسونگ به فعالیت خود ادامه دهند. به‌طورکلی، موفقیت بخش سخت‌افزار شرکت سامسونگ با بخش نرم‌افزار اصلا قابل مقایسه نیست؛ برای مثال با نگاهی به رابط کاربری Touchwiz گوشی‌های گلکسی سامسونگ می‌توان متوجه این موضوع شد. سال‌ها طول کشید تا بخش نرم‌افزار این شرکت توانست مشکلات این رابط‌کاربری را تا حدودی بهبود بخشد و همچنان هم این رابط کاربری با مشکلات عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند. سیستم‌عامل Tizen که در ابتدا گفته می‌شد رقیب قدرت‌مندی برای اندروید و iOS خواهد بود هم نتوانسته تاکنون به موفقیت زیادی برسد و تنها 0.1 درصد از سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند در دنیا را تشکیل می‌دهد. نرم‌افزار ارتباطی ChatON سامسونگ که در سال 2011 منتشر شد در نهایت سال گذشته به کار خود پایان داد تا نتواند با رقیبات قدرت‌مند خود نظیر WeChat رقابت جدی داشته باشد.

از سوی دیگر، گفته می‌شود کارکنان بخش نرم‌افزار سامسونگ، سیستم عملیاتی این شرکت را مقصر اصلی در ضعف بخش نرم‌افزار می‌دانند و معتقدند این سیستم، نمی‌تواند همخوانی مناسبی با کارکنان داشته باشد. مدیران سامسونگ هم از این موضوع به خوبی آگاه بوده و قصد تغییر در روند اجرایی سیستم‌های عملیاتی شرکت خود را دارند و بر این اساس، می‌خواهند زمان بیشتری را در اختیار این افراد قرار دهند تا شاید سامسونگ در طی ماه‌های آینده بتواند بخش نرم‌افزار خود را نهایتا یک‌بار برای همیشه بهبود بخشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال