سامسونگ به‌دنبال استفاده از پردازنده‌های گرافیکی AMD یا Nvidia در چیپست‌های اگزینوس خود است

طبق یک گزارش کاملا “انحصاری” که از اخبار پشت صحنه‎ی دنیای فناوری به گوش می‎رسد، سامسونگ در حال مذاکره با شرکت‎های Nvidia و AMD برای استفاده از فناوری محصولات گرافیکی آن‎ها است. یعنی، این شرکت کره‎ای خواهان توقف استفاده از پردازنده‎‎های گرافیکی سری Mali شرکت ARM در طراحی چیپست‎های اگزینوس خود و در عوض استفاده […]

طبق یک گزارش کاملا “انحصاری” که از اخبار پشت صحنه‎ی دنیای فناوری به گوش می‎رسد، سامسونگ در حال مذاکره با شرکت‎های Nvidia و AMD برای استفاده از فناوری محصولات گرافیکی آن‎ها است. یعنی، این شرکت کره‎ای خواهان توقف استفاده از پردازنده‎‎های گرافیکی سری Mali شرکت ARM در طراحی چیپست‎های اگزینوس خود و در عوض استفاده از پردازنده‎های گرافیکی ساخت شرکت‎های AMD یا Nvidia است.

ولی در حال حاضر، این‎طور به نظر می‎رسد که شرکت دوم به لطف معماری “برتر” پاسکال خود، شانس بیشتری دارد ولی شرکت AMD را نیز نباید بی‎خیال شد چون معماری پولاریس این شرکت در کنسول PS4 Pro استفاده شده است.

شایعات گذشته اشاره به این داشتند که در سال 2017 شرکت سامسونگ در چیپست اگزینوس خود هم‎چنان از پردازنده‎ی گرافیکی Mali، ولی با معماری سیستم ناهمگن (HSA)، استفاده خواهد کرد. این قضیه اجازه خواهد داد که CPU و GPU بر روی یک گذرگاه مشابه قرار بگیرند و مموری و وظایف را با هم به اشتراک‎ گذارند، در نتیجه عملکرد کلی بهبود خواهد یافت. بنابراین در سال 2018 اگر بتوان به این صحبت‎ها استناد کرد، ممکن است شاهد یک GPU ساخت سامسونگ یا تحت مجوز از سوی AMD یا Nvidia باشیم.

در موازات همین اقدامات، این شرکت کره‎ای به آهستگی در حال توسعه‎ی فناوری مودم CDMA خود به منظور شروع آزمایش پشتیبانی از شبکه‎ی موبایل مذکور (CDMA) در ماه سپتامبر سال 2017 است. اگر همه چیز به خوبی پیش رود، می‎توان پس انتظار داشت که در اوایل سال 2018 تنها شاهد یک مدل از گوشی گلکسی اس 9، با داشتن چیپست اگزینوس، باشیم و دیگر در بازارهای خاصی از چیپست اسنپ‎دراگون استفاده نشود. به دنبال این حرکت، سامسونگ ضرورتا در حوزه‎ی دستگاه‎های موبایل رده‎بالای خود با محصولات شرکت کوالکام خداحافظی خواهد کرد.

البته باید اشاره داشت تمامی این صحبت‎ها در حد شایعه است و باید با دیده‎ی شک به آن‎ها نگریست. ولی باید اعلام کرد که تمامی این اقدامات از سوی سامسونگ بسیار منطقی است چون این شرکت میل بی‎انتهایی برای توسعه‎ی قطعات بیشتر و بیشتری از سیستم‎های روی چیپ خود به صورت داخلی دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال