سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶

براساس آمارهای به دست آمده از سوی سازمان Gartner، شرکت سامسونگ با فروش 81.186 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2016، توانسته‌ است 23 درصد از بازارهای پرسود تلفن‌های هوشمند را از آن خود نماید. در طی این سه ماه، فروش شرکت سامسونگ به میزان 7.9 درصد افزایش یافته است. در حقیقت درست یک […]

براساس آمارهای به دست آمده از سوی سازمان Gartner، شرکت سامسونگ با فروش 81.186 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2016، توانسته‌ است 23 درصد از بازارهای پرسود تلفن‌های هوشمند را از آن خود نماید.

در طی این سه ماه، فروش شرکت سامسونگ به میزان 7.9 درصد افزایش یافته است. در حقیقت درست یک سال پیش در سال 2015، این شرکت توانسته بود 81.122 میلیون دستگاه را به فروش برساند. در طرف دیگر میدان شرکت اپل قرار دارد که نسبت به سال گذشته در طی این سه ماه به میزان بسیار زیادی از فروش گوشی‌های هوشمندش کاسته شده و در واقع از 17.9 درصد سهم بازار در سال گذشته، هم اینک تنها 14.8 از سهم فروش گوشی‌های هوشمند در دنیا را در دست دارد. البته پیشتر در خبرها اعلام شده بود که شرکت اپل براساس آمارهای منتشر شده، کمترین میزان فروش آیفون در طی سال‌های گذشته را تجربه کرد است. در سه ماهه اول سال 2016 شرکت اپل تنها توانسته است 51.629 میلیون دستگاه گوشی آیفون به فروش برساند.

در ادامه جدول نیز سه شرکت چینی قرار گرفته‌اند. در حقیقت مقام سوم این جدول به شرکت هواوی تعلق دارد. در ادامه نیز شرکت‌های اوپو و شیائومی قرار گرفته‌اند. در این میان شرکت اوپو سود بسیار زیادی را به جیب زده و در واقع از نظر آماری در طی این سه ماه 145 درصد در حیطه فروش گوشی‌های هوشمند خود پیشرفت داشته است. در حقیقت به واسطه همین میزان فروش بود که توانست جایگاه شرکت لنوو را در این لیست بگیرد. از طرفی جالب است بدانید که شرکت لنوو علاوه بر این که در میان پنج شرکت پرفروش جایگاهی ندارد، بلکه در میان ده مورد اول نیز اثری از آن وجود ندارد. بهتر است بدانید که شرکت لنوو در طی این یک سال به میزان 33 درصد از فروش گوشی‌های هوشمندش کاسته شده است.

phz

در مورد سیستم‌عامل‌ها نیز باید گفت که هم اینک اندروید، پلتفرمی است که بر روی 84 درصد از گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول به طور پیشفرض موجود است. البته مشاهده شده است که بعضی از شرکت‌ها در بدست آوردن سود بیشتر از این پلتفرم با مشکل‌های زیادی روبه‌رو هستند. این موضوع فرصت بسیار خوبی را برای شرکت اپل و سیستم‌عامل انحصاری این شرکت فراهم خواهد آورد.

در طی ماه‌های ژانویه تا مارس، 349.3 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به فروش رفته است که در مقایسه با فروش  336.3 میلیون دستگاه در طی همین سه ماه در سال گذشته شاهد افزایش 3.9 درصدی فروش گوشی‌های هوشمند در سرتاسر دنیا هستیم.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال