شایعه: سامسونگ روی یک دوربین 18-24 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ 1/1.7 اینچی کار می‌کند؛ دیافراگم f/1.4

سامسونگ بعد از معرفی گوشی‌هایی نظیر گلکسی اس 6، نوت 5 و اس 7 نشان داد که در بخش دوربین‌ گوشی‌های‌هوشمند هم می‌تواند همانند دیگر بخش‌ها به خوبی کار کند. با‌این‌حال نگه‌داشتن موفقیت همیشه سخت‌تر از رسیدن به آن بوده و سامسونگ هم به خوبی این مسئله را می‌داند؛ به همین دلیل این شرکت کره‌ای […]

سامسونگ بعد از معرفی گوشی‌هایی نظیر گلکسی اس 6، نوت 5 و اس 7 نشان داد که در بخش دوربین‌ گوشی‌های‌هوشمند هم می‌تواند همانند دیگر بخش‌ها به خوبی کار کند. با‌این‌حال نگه‌داشتن موفقیت همیشه سخت‌تر از رسیدن به آن بوده و سامسونگ هم به خوبی این مسئله را می‌داند؛ به همین دلیل این شرکت کره‌ای هربار تلاش می‌کند تا با دوربین‌های بهتری گوشی‌های جدید خود را معرفی کند.

سامسونگ به دنبال تولید سنسورهای CMOS با بزرگی 1/1.7 اینچ و دیافراگام f/1.4 است. اگر بخواهیم سنسور نام برده را با یکی از بهترین سنسورها در گوشی‌های‌هوشمند مقایسه کنیم به سنسور شرکت سونی و سامسونگ که در گلکسی اس 7 به کار گرفته شده می‌رسیم که دارای بزرگی 1/2.5 اینچی بوده و از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

درصورتی که دنبال مقایسه‌ی سنسورهای جدید سامسونگ را از لحاظ مگاپیکسلی با دیگر سنسورها هستید به اعداد 18 تا 24 مگاپیکسل می‌رسیم که نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی گلکسی اس 7 و برادر بزرگ‌ترش اس 7 اج پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارند.

شاید این سوال در ذهن شما هم شکل بگیرد که سنسورهای بزرگ‌تر چه تاثیری را بر روی کیفیت تصاویر خواهند داشت؟ با داشتن سنسورهای بزرگ‌تر اطلاعات بیشتری نیز وارد آن‌ها می‌شوند و بنابراین باید شاهد افزایش جزئیات و در نتیجه کاهش نویز تصاویر باشیم. افزایش جزئیات تصاویر نیز افزایش کیفیت آن‌ها را به همراه خواهد داشت. به طور کلی سنسورهای بزرگ‌تر در محیط‌های کم‌نور نیز بسیار عالی عمل می‌کنند و در این شرایط هم می‌توان انتظار تصویری مناسب را داشت. شاید یکی از نکات منفی سنسورهای بزرگ‌تر که از اسم‌شان نیز مشخص است بزرگ‌بودن آن‌ها و بیرون زدن از قاب پشتی گوشی باشد که امروزه در بسیاری از گوشی‌های‌هوشمند دیده می‌شود. بزرگ‌بودن گوشی برای بسیار از افراد آزاردهنده است حال اگر قرار باشد سنسورها از آن چیزی که امروزه مشاهده می‌کنیم بزرگ‌تر شوند طبیعتا از زیبایی‌های گوشی نیز کاسته می‌شود.

شایعه: سامسونگ روی یک دوربین 18-24 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ 1/1.7 اینچی کار می‌کند؛ دیافراگم f/1.4

گوشی‌ شرکت پاناسونیک Lumix CM1 که دارای سنسوری 1 اینچی بوده مثال بارزی از این نوع سنسورهای بزرگ است. از دیگر گوشی‌هایی که دارای چنین سنسورهایی هستند می‌توان به گوشی‌های شرکت نوکیا Pureview 808 و Lumia 1020 اشاره کرد.

علاوه‌بر شایعه‌ای که امروز منتشر شده، گفته می‌شود سامسونگ در حال تولید سنسورهای دیگری همچون سنسوری 1/2.3 اینچی نیز است که در مقایسه با این سنسور نمی‌تواند خبر مهمی باشد و توجه ما را به آن جلب کند.

درهرصورت داشتن دوربینی مناسب با کیفیتی عالی برای گوشی‌های‌هوشمند مخصوصا گوشی‌های‌هوشمند پرچم‌دار بسیار ضروری است و سامسونگ نیز در تلاش است تا هر سال در این زمینه پیشرفت کند. حال اینکه این سنسور چه زمانی و در چه گوشی به کار گرفته خواهد شد مشخص نیست و طبیعتا با گذشت زمان می‌توانیم شاهد سنسور جدید سامسونگ در گوشی‌های این شرکت کره‌ای تبار باشیم. فعلا پرچم‌دار بعدی این شرکت گلکسی نوت 6 نام خواهد داشت و بعید است این گوشی از چنین سنسوری بهره ببرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال