سامسونگ مشغول پروسه تولید گوشی با رزولوشن 4K و نمایشگر نسل هفتم امولد است

اطلاعاتی مبنی بر این منتشر شده است که شرکت سامسونگ تولید نسل هفتم پنل‎های آمولد را از سه‎ماهه‎ی دوم سال جاری میلادی شروع خواهد کرد. در واقع در متن این خبر آمده است “شرکت Samsung Display به تحقیق خود در رابطه با گسترش گروه محصولات اولد خود برای تولید اولد تاشو، اولد چیپ روی پلاستیک […]

اطلاعاتی مبنی بر این منتشر شده است که شرکت سامسونگ تولید نسل هفتم پنل‎های آمولد را از سه‎ماهه‎ی دوم سال جاری میلادی شروع خواهد کرد. در واقع در متن این خبر آمده است “شرکت Samsung Display به تحقیق خود در رابطه با گسترش گروه محصولات اولد خود برای تولید اولد تاشو، اولد چیپ روی پلاستیک و اولد با رزولوشن بالا و تراکم پیکسلی 800ppi ادامه داده است.”

در واقع جای شگفتی نخواهد داشت که نسل هفتم این پنل‎ها سال بعد رونمایی شوند، در حالی‎که سایر شرکت‎های تولید پنل‎های اولد هم‎چنان به تولید حداکثر نسل ششم مشغول هستند و با آن‎که هر نسل از نظر کیفیت بهتر بوده، مصرف انرژی کمتری داشته ولی در این خبر سه نکته‎ی قابل توجه ما را به فکر واداشت. اولد تاشو بدون شک برای گوشی تاشوی گلکسی X خواهد بود که در تعداد محدودی در قالب نمونه‎های اولیه سال جاری در اختیار برخی از اپراتورها قرار داده می‎شود، البته احتمال رخ ندادن آن نیز وجود دارد. اولد “چیپ روی پلاستیک” یک اصطلاح صنعتی دیگر برای نمایشگرهای آمولد انعطاف‎پذیر با پلاستیک، به جای شیشه، مشابه با نمایشگرهای خمیده‎ی گوشی‎های Galaxy S8 و +S8 است.

ولی تکلیف اولد با رزولوشن بالا و تراکم پیکسلی 800ppi چه می‎شود؟ این نوع تراکم پیکسلی برای نمایشگرهای تلویزیونی یا تبلت‎ها نیست، بلکه ترجیحا دستگاه‎های کوچکتر دارای آن خواهند بود. به عنوان مثال، یک نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل اولترا اچ‎دی دقیقا تراکم پیکسلی 801ppi خواهد داشت و این اولین مرتبه‎ای نیست که شایعه شده است سامسونگ در حال آماده‎سازی یک نمایشگر با رزولوشن 4k است. باور عموم در گذشته مجهز کردن S8 به این نوع پنل‎ها بود ولی جای آن را نمایشگر Infinity Display گرفت و نمی‎توان از این تصمیم سامسونگ نیز ناراحت بود.

گوشی گلکسی نوت 8 سامسونگ گفته می‎شود یک پنل 4k خواهد داشت ولی اگر در واقع این گوشی براساس شایعات 6.4 اینچی باشد و سامسونگ بخواهد نسبت تصویر جدید 18.5:9 خود را حفظ کند، این فبلت رزولوشن 4428 در 2160 یکسل خواهد داشت به همراه نوار دکمه‎های روی نمایشگر که در انتها در حدود 100 پیکسل یا بیشتر را به خود اختصاص می‎دهند. به دنبال این امر تراکم پیکسلی تنها 770ppi و نه 800 خواهد بود، البته باز هم موفقیت بزرگی است تا دوستداران واقعیت مجازی به آن امتیاز مثبتی دهند.

در هر صورت، تاکنون تنها شرکت سونی در سری گوشی‎های “پرمیوم” خود از نمایشگرهای 4k استفاده کرده است، بنابراین اگر سامسونگ موفق به انجام این کار شود، باعث شکل‎گیری خودستایی‎های بارز و البته کابوس‎های مربوط به عمر باتری می‎شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال