فناوری 5G سامسونگ رکورد سرعت انتقال داده را شکست

سامسونگ توانست با استفاده از فناوری 5G در گوشی های خود رکورد سرعت انتقال داده را بشکند. سامسونگ در آزمایش تست سرعت انتقال داده با استفاده از فناوری موج میلیمتری 5G در یک ثانیه 8.5 گیگابیت داده را منتقل کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ در آزمایش سرعت داده از دو […]

سامسونگ توانست با استفاده از فناوری 5G در گوشی های خود رکورد سرعت انتقال داده را بشکند. سامسونگ در آزمایش تست سرعت انتقال داده با استفاده از فناوری موج میلیمتری 5G در یک ثانیه 8.5 گیگابیت داده را منتقل کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سامسونگ در آزمایش سرعت داده از دو دستگاه گیرنده با حداکثر سرعت دانلود 4.3 گیگابیت بر ثانیه استفاده کرده است. این دو دستگاه بطور همزمان توانستند از یک واحد دستگاه با دسترسی به فناوری موج میلیمتری 5G سامسونگ 8.5 گیگابیت داده را دریافت کند. این فناوری از تکنیک‌ MU-MIMO (چند ورودی-چند خروجی) در طیف موج میلی‌متری ۸۰۰ مگاهرتز استفاده می کند. MIMO می تواند امواج را در سیستم های مخابراتی بی سیم منتشر کند. در این بین از یک جمع کننده حامل نیز استفاده می شود. این حامل کلیه امواج و ترافیک شبکه رادیویی را از یک مسیر خاص عبور می دهد. البته انتقال داده با این سرعت تنها در محیط آزمایشگاه امکان پذیر است اما سامسونگ توانست در حالت طبیعی و با استفاده از موج میلیمتری انجام دهد.

فناوری موج میلیمتری از پوشش دهی و قابلیت اتصال پائین برخوردار است. بطوری حتی یک مانع باریک مانند کاغذ نیز می تواند در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. البته سامسوگ در دفاع از فناوری موج میلیمتری بیانیه ای نیز صادر کرده که در آن به شرح مزیت های این فناوری همچون خدمات استریم ویدئویی 8K، تله کنفرانس واقعیت مجازی توسط اچراتورها و تجربه استفاده از 5G توسط کاربران خواهد بود. البته بسیاری از تجهیزات مربوط به این شبکه موبایلی هنوز راه اندازی نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال