گوشی پیشرفته تاشو سامسونگ، گلکسی زد فولد ۳ معرفی شد

سامسونگ شب گذشته در مراسم آنباکس خود از گوشی های تاشو Z Fold3 5G و گلکسی Z Flip3 رو نمایی کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گلکسی زد فولد ۳ پیشرفته ترین گوشی تاشو سامسونگ محسوب می شود. که به کمک استاندارد IPX8 می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک […]

سامسونگ شب گذشته در مراسم آنباکس خود از گوشی های تاشو Z Fold3 5G و گلکسی Z Flip3 رو نمایی کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گلکسی زد فولد ۳ پیشرفته ترین گوشی تاشو سامسونگ محسوب می شود. که به کمک استاندارد IPX8 می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک و نیم متری آب قرار بگیرد. مزیت اصلی این گوشی نسبت به مدل قبلی خود اضافه شدن نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز به هر دو نمایشگر خارجی و داخلی است. سامسونگ برای ساخت این گوشی از محکم ترین فریم آلومینیومی ساخته شده استفاده کرد.

گوشی جدید گلکسی زد فولد ۳ دو نمایشگر در کاور پشتی و دیگری از نوع تاشو دارد که در داخل تعبیه می شود. با توجه به اینکه نمایشگر بیرونی به اندازه نمایشگر داخلی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، به همین دلیل سامسونگ هر دو نمایشگر را بهبود بخشیده و کیفیت آنها را افزایش داده است. اندازه نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچ از نوع پنل داینامیک امولد  X2است که تراکم ۳۸۷ پیکسل دارد.

 نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچ است که در اندازه بزرگتر و به همان پنل داینامیک امولد X2 مجهز است و تنها تفاوتش از نوع تاشو بودن است. تراکم پیکسل آن نیز ۳۷۴ است. برای بهبود کیفیت روشنایی نمایشگر نیز سامسونگ ۲۹ درصد روشنایی بیشتر به این نسخه جدید اضافه کرده است

گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ از ۲ قلم اس پن و اس پن پرو برای نمایشگر اصلی پشتیبانی می کند. همچنین اسکنر اثر انگشت نیز در طرفین فریم قرار داده شده است.

از دیگر تفاوت های گلکسی زد فولد ۳ نسبت به نسل قبل می توان به وزن کمتر اشاره کرد. ضخامت گوشی در قسمت نمایشگر و لبه جلویی کمتر شده است. همچنین در نسخه جدید از چیپست ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ با هشت هسته پردازشی استفاده شده و رم آن ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی نیز ۱۲۸ ، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است.

 در پنل پشتی دوربین های سه گانه قرار داده شده اند که هر ۳ آنها ۱۲ مگاپیکسل دارند. دوربین اصلی مجهز به تکنولوژی فوکوس خودکار و لرزش گیر تصویر اپتیکال است و زاویه دید آن نیز ۸۳ درجه است. دو دوربین دیگر از نوع فوق عریض و تله فوتو می باشند. دوربین تله فوتو علاوه‌بر زوم اپتیکال و زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر، به فوکوس خودکار با قابلیت ردیابی سوژه و همچنین ضبط ویدئوهای + HDR10مجهز است.

در این گوشی از هر دو قلم قلم اس‌پن فولد ادیشن و اس‌پن پرو پشتیبانی می شود. این دو قلم علاوه بر ابعاد در نسخه بلوتوث نیز با هم تفاوت دارند. اس پن فول ادیشن بدون قابلیت بلوتوث بوده و تنها می تواند از ایرکامندها پشتیبانی کند.

سامسونگ گلکسی زد فولد 3 تنها با قلم اس‌پن فولد ادیشن و اس‌پن پرو سازگار بوده و استفاده از دیگر قلم ها ممکن است نمایشگر آن را دچار مشکل کند. البته قلم های اس پن همراه با گوشی عرضه نخواهد شد و در صورت نیاز کاربر به قلم ها باید به طور جداگانه خریداری شوند.

رابط کاربری در گلکسی زد فولد 3 جدید بهینه تر شده و می تواند طی همکاری با توسعه دهندگان اپ های مشهور، اجرای بهتری روی نمایشگر داشته باشد. سامسونگ برای غیر قابل نفوذ کردن این گوشی در مقابل آب از مواد ویژه‌ای در اتصالات الکترونیکی استفاده کرد. همچنین لولاهای این گوشی نیز با استفاده از نوعی روغن خاص در مقابل آب مقاوم شده اند. ظرفیت باتری این گوشی ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت است و از نوع دوگانه خواهد بود. سامسونگ برای این گوشی جدید قیمت ۱۷۹۹ دلار در نظر گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال