تلاش سامسونگ برای تولید SSD هایی با طول عمر طولانی

شرکت سامسونگ در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی جدید ، عمر SSD های خود را چندین برابر کند. این تکنولوژی که به نام Fail-in-place یا FIP معرفی شده است ، میتواند تاثیر بسزایی در عمر این حافظه ها داشته باشد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، سامسونگ از این تکنولوژی جدید […]

شرکت سامسونگ در تلاش است تا با استفاده از تکنولوژی جدید ، عمر SSD های خود را چندین برابر کند. این تکنولوژی که به نام Fail-in-place یا FIP معرفی شده است ، میتواند تاثیر بسزایی در عمر این حافظه ها داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک نیوز ، سامسونگ از این تکنولوژی جدید خود به گامی نوآورانه در این صنعت یاد کرده است. این تکنولوژی احتمالا به حافظه های SSD عمری طولانی خواهد بخشید. از مشکلات اساسی این نوع حافظه ها به فشار بر تراشه‌ی درایو و توقف فعالیت آن اشاره کرد. که در روش جدید نرم افزار مکمل درایو به آن اضافه خواهد شد.

حافظه های SSD در اثر مروز زمان و عبور الکتریسیته ، لایه داخلی حفاظ خود را از دست میدهند. این یک امر گریز ناپذیر است زیرا انتقال اطلعات از طریق سیگنال های برقی انجام میگیرد.  بدین ترتیب امکان نوشتن در آن قسمت از بین میرود. و با گذشت زمان قسمت های دیگر نیز چنین سرنوشتی خواهند داشت. در حالی که هنوز امکان خواندن اطلاعات وجود دارد.

قابلیت جدید سامسونگ قادر است غیرفعال شدن تراشه‌های NAND انفرادی را شناسایی کند. و سپس از طریق نرم افزار SSD داده ها را به بخش سالم تر منتقل کند.

این فناوری اکنون روی مدل های سروری PCIe 4 SSD معرفی شده است. که از این خانواده میتوان به PM1733 و PM1735 اشاره کرد. این مدل های هیچ کدام مناسب لپ تاپ نیستند و به‌زودی در هر دوی این خانواده ‌ها مدل‌هایی با فرم فاکتور Half Height, Half Length یا HHHL عرضه خواهد شد که برای استفاده در کامپیوترهای رومیزی خواهند بود.

کاربران عادی باید تا عرضه‌ی پیش‌فرض آن در درایوهای SSD مخصوص مصرف‌کننده منتظر بمانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال