سامسونگ از کروم بوک پرو جدید خود رونمایی کرد؛ برخورداری از قلم S-Pen

امسال واقعا سال خوبی برای سامسونگ نبوده است. این شرکت شروعی محکم با ارائه‎ی گوشی‎های گلکسی اس 7 و اس 7 اج داشت، ولی به دنبال آن فاجعه‎ی انفجار‎های مربوط به گلکسی نوت 7 شکل گرفت تا این برند کره‎ای در موقعیت بسیار وخیمی قرار گیرد (بخواهیم دقیق بگوییم یک موقعیت وخیم 5 میلیارد دلاری). با […]

امسال واقعا سال خوبی برای سامسونگ نبوده است. این شرکت شروعی محکم با ارائه‎ی گوشی‎های گلکسی اس 7 و اس 7 اج داشت، ولی به دنبال آن فاجعه‎ی انفجار‎های مربوط به گلکسی نوت 7 شکل گرفت تا این برند کره‎ای در موقعیت بسیار وخیمی قرار گیرد (بخواهیم دقیق بگوییم یک موقعیت وخیم 5 میلیارد دلاری). با آن‎که سری گوشی‎های نوت این شرکت چیزهای زیادی برای دوست داشته شدن در خود دارند، اکثریت جنبه‎ی بی‎همتایی این گوشی بدون شک مربوط به قلم S Pen می‎شود که هر کدام از نوت‎های سامسونگ مجهز به آن بوده‎اند. سامسونگ به شکل مداومی عملکرد این قلم را در هر نسل از گوشی گلکسی نوت بهبود بخشیده است و در نوت 7، قلم S Pen به نحوی شکل داده شده بود تا بهترین بهترین‎ها باشد. متاسفانه، همان‎طور که باید تا الان دانسته باشید، هم نوت 7 و هم قلم S Pen آن در حالت مرگ و زندگی قرار دارند.

با این وجود، اگر واقعا در زندگی خود به امتیازهای S Pen نیاز دارید، سامسونک کروم‎بوک پرو جدیدی در کشور کره ارائه داده است که مجهز به قلم S Pen مخصوص به خود است.

البته، تا حدی می‎توان این را گفت. چون، سامسونگ قلم این لپ‎تاپ را “PEN” نامیده است. با وجود سیستم نام‎گذاری جدید، PEN قرار داده شده به همراه این کروم‎بوک تقریبا مشابه با S Pen ارائه شده با نوت 7 است و سامسونگ می‎گوید که این قلم به این دلیل فراهم شده تا یک “تجربه‎ی حقیقی و طبیعی قلم” را ارائه دهد. علاوه بر آن، این کروم‎بوک پرو مجهز به یک نمایشگر 12.3 اینچی با رزولوشن QHD یعنی 2400 در 1600 پیکسل است. این صفحه‎نمایش دارای نسبت تصویر 2:3 است تا جنبه‎های بهره‎وری و گردش در وب با این دستگاه به شکل بهتری صورت گیرد و لولای قابل چرخش آن اجازه می‎دهد که نمایشگر آن تا 360 درجه تا شود و بتوانید در نتیجه از آن به عنوان یک تبلت استفاده کنید.

chromebook-pro-s-pen

در رابطه با سخت‎افزار داخلی، این کروم‎بوک پرو دارای دو هسته‎ی Cortex A72 و 4 هسته‎ی A53 است. علاوه بر این، به همراه این مشخصات 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه‎داخلی به همراه پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی و دو پورت یو‎اس‎بی Type-C دیده می‎شود. تمامی این‎ها در یک بدنه‎ی تمام فلزی جذاب قرار گرفته تا وزن این دستگاه 1079 گرم باشد و در زمان حمل سنگینی زیادی برای شما به وجود نیاورد.

در بحث نرم‎افزاری از سیستم‎عامل Chrome OS استفاده شده و دسترسی به گوگل‎پلی استور و تمامی اپلیکیشن‎های اندرویدی که بر روی گوشی و تبلت خود استفاده می‎کنید نیز فراهم آمده است. کروم‎بوک پرو سامسونگ در حال حاضر در مرحله‎ی پیش‎فروش با قیمتی برابر با 499 دلار قرار دارد که با توجه به امکاناتی که در خود دارد، قیمت بسیار مناسبی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال