سنسور دوربین جدید سامسونگ کیفیتی بی نظیر در فیلمبرداری ارائه می کند

سامسونگ قصد دارد نسل جدید سنسورهای دوربین ایزوسل را با قابلیت فیلمبرداری بهبود یافته عرضه کند. این غول کره ای در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد به زودی پیشرفت های بزرگی در خصوص کیفیت فیلمبرداری از طریق این سنسورها ارائه خواهد شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مقایسه با گرفتن تصاویر، […]

سامسونگ قصد دارد نسل جدید سنسورهای دوربین ایزوسل را با قابلیت فیلمبرداری بهبود یافته عرضه کند. این غول کره ای در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد به زودی پیشرفت های بزرگی در خصوص کیفیت فیلمبرداری از طریق این سنسورها ارائه خواهد شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مقایسه با گرفتن تصاویر، فیلم برداری می تواند یک فرآیند سخت تر محسوب شود. زیرا به جای تهیه یک فریم روبین باید ۳۰ فریم در هر ثانیه تهیه کند.

در تصاویر ثابت معمولاً تهیه دو فریم و ادغام آنها در محدوده دینامیکی می تواند باعث بهبود کیفیت تصاویر شود. اما این موضوع در رابطه با ویدیوها بسیار سخت تر است. زیرا دوربین برای یک ویدیوی ۳۰ فریم بر ثانیه ای باید حداقل ۶۰ فریم بر ثانیه تهیه کند. این کار علاوه بر فشار زیاد به سنسور دوربین باعث مصرف بیشتر انرژی و افزایش دمای دستگاه خواهد شد.

سامسونگ در پست وبلاگ خود توضیحاتی را در رابطه با سنسور جدید ارائه کرده است. این شرکت در زمینه محدوده روشنایی، محدوده دینامیکی و سنجش عمق و همچنین با بهبود حساسیت به نور کیفیت ویدیوها را افزایش خواهد داد. برای این کار یک نانو ساختار نوآورانه برای دیواره نوری بین فیلتر های رنگی توسعه داده شده است که قرار است از سال ۲۰۲۴ همراه با دوربین های ایزوسل عرضه شود.

سامسونگ همچنین قصد دارد سنسورهای دوربین با فناوری HDR تک نوردهی درون حسگری عرضه کند تا بتواند دامنه دینامیکی ویدیو ها را بهبود بخشد.

این شرکت برای بهبود کیفیت ویدیو های پرتره از حسگرهای تشخیص عمق iTOF استفاده خواهد کرد. در این حالت به دلیل پردازش عمق روی سنسور انرژی کمتری نیز مصرف خواهد شد. با استفاده از این حسگرها میتوان در شرایط نوری کم ویدیوهای پرتره با کیفیت بالا تهیه کرد. بنابراین سامسونگ با سه پیشرفت ارائه شده می تواند کیفیت تصاویر ثابت و ویدیوها را بهبود ببخشد. قرار است این فناوری ها به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ معرفی شوند.