طرح جدید سامسونگ برای قرار گیری دو نوع حافظه بر روی یک تراشه

برای اولین بار سامسونگ راهکاری را معرفی کرده است که از طریق آن می توان حافظه های UFS 3.1  و LPDDR5 را روی یک تراشه قرار داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سامسونگ تا کنون پیشرفتهای زیادی در حوزه فناوری در میان شرکت‌های فعال داشته که یکی از آنها تولید حافظه […]

برای اولین بار سامسونگ راهکاری را معرفی کرده است که از طریق آن می توان حافظه های UFS 3.1  و LPDDR5 را روی یک تراشه قرار داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سامسونگ تا کنون پیشرفتهای زیادی در حوزه فناوری در میان شرکت‌های فعال داشته که یکی از آنها تولید حافظه و صفحه نمایش بوده است. این شرکت اخیرا توانسته شیوه جدیدی را برای ادغام دو نوع حافظه برای قرارگیری روی یک تراشه ارائه دهد. به گزارش جی اس ام آرنا قرار است حافظه های UFS 3.1  و LPDDR5  به طور همزمان روی یک تراشه استفاده شوند. در این روش که LPDDR5 uMCP نامگذاری شده است می توان یک محصول میان رده تولید کرد که عملکرد آن شبیه به سخت افزار های پرچمدار خواهد بود.

دستگاه هایی که با استفاده از این روش به حافظه مجهز می شوند با وجود استفاده از سخت افزار پایین رده می توانند عملکرد ایده آلی در اجرای بازی، استریم محتوا و یا به نمایش گذاشتن محتوا های واقعیت ترکیبی از خود نشان دهند. در نتیجه بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از این روش دستگاه های ارزان تر و حتی سریعتر بسازند.

طی آزمایش انجام شده LPDDR5 uMCP منجر به افزایش ۵۰ درصدی عملکرد رم خواهد شد. همچنین حافظه DRAM نیز دو برابر عملکرد از خود نشان خواهد داد. سایز حافظه‌های LPDDR5 uMCP نیز کوچک تر خواهند بود و در نتیجه فضای کمتری را نیز اشغال خواهد کرد. بدین ترتیب بسیاری از شرکت های سازنده می‌توانند در فضای اضافی به وجود آمده از تراشه های مختلف دیگر استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال