پیشگامی در امنیت با فناوری کوانتومی

گوشی جدید سامسونگ با نام Galaxy Quantum5 با فناوری کوانتومی کار می‌کند

سامسونگ با همکاری شرکت‌های SK Telecom و ID Quantique، گوشی هوشمندی با نام Galaxy Quantum5 را روانه بازار کره جنوبی کرده است. این دستگاه به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه کوانتومی تولیدکننده اعداد تصادفی (QRNG) شناخته می‌شود. به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه تکنولوژی تکنا، تراشه QRNG به کار رفته در این گوشی، […]

سامسونگ با همکاری شرکت‌های SK Telecom و ID Quantique، گوشی هوشمندی با نام Galaxy Quantum5 را روانه بازار کره جنوبی کرده است. این دستگاه به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به تراشه کوانتومی تولیدکننده اعداد تصادفی (QRNG) شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه تکنولوژی تکنا، تراشه QRNG به کار رفته در این گوشی، با بهره‌گیری از اصول فیزیک کوانتوم، اعداد تصادفی کاملاً بی‌نظیری تولید می‌کند. این اعداد تصادفی در فرآیند رمزنگاری داده‌های حساس مانند اطلاعات بیومتریک و رمزهای عبور به کار گرفته می‌شوند و سطح امنیت دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهند. استفاده از اعداد تصادفی تولید شده توسط یک تراشه مستقل، احتمال نفوذ و دستکاری داده‌ها را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر فناوری نوآورانه QRNG، Galaxy Quantum5 به مشخصات فنی قدرتمندی نیز مجهز است. این گوشی از یک نمایشگر 6.6 اینچی Super AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز بهره می‌برد که تجربه‌ای روان و لذت‌بخش از استفاده را فراهم می‌کند. همچنین، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین‌های فوق عریض و ماکرو، امکان ثبت تصاویر با کیفیت بالا را فراهم می‌آورند.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به پردازنده: Exynos 1480، حافظه رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایت (قابل ارتقا) اشاره کرد.

*در این گوشی از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع 25 وات استفاده شده و قاب آلومینیومی و بدنه شیشه‌ای با گواهی IP67  مقاومت آن را در برابر آب و گرد و غبار افزایش داده است. سامسونگ Galaxy Quantum5 با ترکیب فناوری کوانتومی و مشخصات فنی قدرتمند، گامی بزرگ در جهت افزایش امنیت داده‌های کاربران برداشته است. اگرچه این گوشی در حال حاضر به صورت انحصاری در بازار کره جنوبی عرضه می‌شود، اما می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد حضور آن در سایر بازارها نیز باشیم.

برای مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی رسانه تکنا مراجعه کنید.