فناوری جدید UFS 4.0 سامسونگ سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی حافظه های موبایل را افزایش می دهد

فناوری نوین UFS 4.0 فناوری جذابی محسوب می‌شود که می‌تواند باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی حافظه گوشی ها شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار اخیر سامسونگ به نام UFS 4.0 که به تازگی معرفی شده است قابل استفاده در گوشی های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه‌های قابل […]

فناوری نوین UFS 4.0 فناوری جذابی محسوب می‌شود که می‌تواند باعث افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی حافظه گوشی ها شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار اخیر سامسونگ به نام UFS 4.0 که به تازگی معرفی شده است قابل استفاده در گوشی های هوشمند، تبلت ها و دیگر دستگاه‌های قابل حمل خواهد بود. به گفته این شرکت تولید انبوه این حافظه های پر سرعت از سه ماهه سوم سال جاری نیز آغاز می‌شود.

معرفی فناوری UFS 4.0 احتمال استفاده آن در گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ و گوشی های تاشو سامسونگ به عنوان اولین دستگاه های استفاده کننده از این حافظه ذخیره سازی را بسیار بیشتر خواهد کرد. اگرچه هنوز سامسونگ این خبر را به طور رسمی تائید نکرده است اما در صورتی که تجهیز گوشی های اندروید به این حافظه ذخیره سازی سرعت آنها به شدت افزایش خواهد یافت.

در فناوری UFS 4.0 پهنای باند می تواند حداکثر به ۲۳٫۲ گیگابایت بر ثانیه برسد. در حالیکه در UFS 3.1 حداکثر پهنای باند نصف این مقدار بوده است. مهمترین مزیت این فناوری استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند 5G است که به پردازش حجم زیادی از داده ها نیاز دارند. در فناوری نسل هفتم V-NAND جدید سامسونگ سرعت خواندن و نوشتن به 4200 مگابایت بر ثانیه و 2800 مگابایت بر ثانیه می رسد. از طرفی افزایش بهره‌وری انرژی نیز همراه با بهبودهایی ارائه خواهد شد به طوری که عمر باتری بیشتری را نیز به کاربران ارائه می‌کند. به گفته سامسونگ این حافظه ها می توانند حداکثر تا ظرفیت ۱ ترابایت عرضه شوند که برای گوشی های پرچمدار سامسونگ نسخه ای ایده آل محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال