قابلیت ارتباط ماهواره ای جان مردی در آلاسکا را نجات داد

قابلیت تماس اضطراری اپل در گوشی آیفون ۱۴ توانست جان فردی را در آلاسکا نجات دهد. این قابلیت با هدف برقراری تماس اضطراری در مکان هایی که دسترسی به شبکه وای فای وجود ندارد، در گوشی آیفون ۱۴ قرار داده شد.‌ به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم عامل iOS 16.1 اول به […]

قابلیت تماس اضطراری اپل در گوشی آیفون ۱۴ توانست جان فردی را در آلاسکا نجات دهد. این قابلیت با هدف برقراری تماس اضطراری در مکان هایی که دسترسی به شبکه وای فای وجود ندارد، در گوشی آیفون ۱۴ قرار داده شد.‌

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سیستم عامل iOS 16.1 اول به قابلیت جدید ارتباط از طریق ماهواره مجهز شد که با کمک آن کاربران آیفون ۱۴ می توانند از طریق ماهواره برای دریافت خدمات تماس بگیرند.

این کاربر آیفون ۱۴ از آلاسکا در روز اول دسامبر و زمانی که از شهر خارج شد، در یک مکان دورافتاده و سرد بدون ارتباط سرگردان شد. وی با استفاده از قابلیت ارتباط ماهواره ای توانست با نیروهای ایالتی آلاسکا تماس گرفته و وضعیت خود را به مقامات اطلاع دهد.

مرکز واکنش های اضطراری اپل پس از دریافت این هشدار موفق شد تا تیم های جستجوی بخش شمال غرب قطب شمال را به مکان فرد که در تماس اضطراری مشخص شده بود، ارسال کند.

این فرد توانست با قابلیت جدید اپل نجات پیدا کند. منطقه ای که فرد قرار داشت در حاشیه قرارگیری ماهواره ها و در جایی دور افتاده بود. البته به گفته اپل این قابلیت در مکان های بالای عرض جغرافیایی ۶۲ درجه قادر به پاسخگویی نیست. گزارش های منتشر شده نشان می دهد این قابلیت می تواند اطلاعات کاملی را برای نجات جان فرد در تماس های اضطراری از طریق ماهواره ارائه کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال