زحل و ماه در تاریخ ۳۰ اوت در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند

سیاره زحل تا آخر هفته در موقعیت مکانی جدیدی با نمایش عالی قرار می‌گیرد که می‌تواند از آسمان مشاهده شود. این غول گازی در روزهای آینده با قرارگیری در جهت مخالف خورشید در نزدیک‌ترین فاصله از زمین قرار می‌گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رویداد اواخر هفته به معنی قرارگیری زحل در […]

سیاره زحل تا آخر هفته در موقعیت مکانی جدیدی با نمایش عالی قرار می‌گیرد که می‌تواند از آسمان مشاهده شود. این غول گازی در روزهای آینده با قرارگیری در جهت مخالف خورشید در نزدیک‌ترین فاصله از زمین قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رویداد اواخر هفته به معنی قرارگیری زحل در بزرگترین و درخشان‌ترین حالت خود است. همچنین این سیاره حلقه‌دار تا فوریه سال آینده میلادی نیز از آسمان زمین قابل مشاهده خواهد بود.

از طرفی در تاریخ ۳۰ اوت شاهد ماه کامل بعدی خواهیم بود که به سه دلیل می‌تواند مشاهده آن شگفت انگیز باشد. نخست آنکه ماه کامل آینده یک ابرماه آبی رنگ است و رنگ خاص آن نیز به نوعی متفاوت خواهد بود. در کنار آن سیاره زحل نیز قابل مشاهده است.

در زمان قرارگیری ماه در نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین حالت درخشان و بزرگتر از حد معمول پیدا کرده که به آن پدیده ماه فروختگی یا ابرماه می‌گویند. در هر ۴۱۲ روز یک بار پدیده ابرماه رخ داده که در آن فاصله ماه با زمین در نزدیک‌ترین حالت است.

مشاهده قرص کامل ماه در فصولی که در آن به جای سه بار چهار بار قرص ماه به طور کامل دیده می‌شود اصطلاحا ماه آبی نام دارد. این پدیده نیز هر 2.7 سال خورشیدی در فصول مختلف پدیدار شده و دلیل اصلی آن نیز ناهمخوانی بین روزهای خورشیدی و قمری و افزودن یک ماه قمری به سال خورشیدی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال