عربستان به زودی اولین قطار سوخت هیدروژنی در خاورمیانه را آزمایش می‌کند

اولین قطار با سوخت هیدروژنی با اهداف محیط زیستی به زودی برای نخستین بار در خاورمیانه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی در نشستی در سازمان ملل اعلام کرد این کشور هفته آینده به صورت آزمایشی از اولین قطار با سوخت هیدروژنی […]

اولین قطار با سوخت هیدروژنی با اهداف محیط زیستی به زودی برای نخستین بار در خاورمیانه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی در نشستی در سازمان ملل اعلام کرد این کشور هفته آینده به صورت آزمایشی از اولین قطار با سوخت هیدروژنی رونمایی می‌کند. آزمایش این قطار هیدروژنی با هدف استفاده از حمل و نقل با آلودگی کمتر انجام خواهد گرفت. به گزارش منتشر شده توسط رویترز این قطار هیدروژنی برای نخستین بار در خاورمیانه آغاز به کار می‌کند و طبق اعلام وزیر انرژی عربستان استفاده از آن برای چند ماه ادامه خواهد داشت. بن سلمان همچنین تاکید کرد کشور عربستان سعودی قصد دارد یک مکانیزم شفاف و قابل اطمینان در بازار داخلی خود در این باره راه‌اندازی کند. جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

راه‌اندازی سرویس حمل و نقل هیدروژنی یکی از برنامه‌های جاه طلبانه لجستیکی و حمل و نقل ملی در کشور عربستان محسوب می‌شود که با هدف دستیابی به رشد اقتصادی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی و ترابری انجام خواهد گرفت.

استفاده از سوخت هیدروژنی در حمل و نقل و راه آهن علاوه بر مزایای مناسب برای محیط زیست، در انجام عملیات‌ها نیز کاملاً به صرفه خواهد بود. این سوخت در داخل قطارها به صورت ذخیره قرار می‌گیرد و در مسیرهایی ی‌توان از سیستم‌های گران قیمت برقی استفاده کرد به جای سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال