تلاش محققان عربستانی برای استفاده از وای فای زیر آب

محققان عربستانی توانسته اند فناوری وای فای را در زیر آب توسعه دهند. تاکنون استفاده از اینترنت بی سیم تنها بر روی زمین و در فضا قابل استفاده بوده است. اکنون با کمک این سیستم می توان از اینترنت وای فای در اعماق دریا نیز استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به […]

محققان عربستانی توانسته اند فناوری وای فای را در زیر آب توسعه دهند. تاکنون استفاده از اینترنت بی سیم تنها بر روی زمین و در فضا قابل استفاده بوده است. اکنون با کمک این سیستم می توان از اینترنت وای فای در اعماق دریا نیز استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از Interesting Engineering، استفاده از وای فای در زیر آب می تواند مزایایی برای غواصان داشته باشد. تاکنون برای ارتباط در زیر آب از سیگنال های دستی، رادیو و نور دیجیتالی استفاده شده که در برخی موارد ناکارآمد بوده است. همین محدودیت ها مانع استریم زنده در آب شده است.

سیستم بی سیم زیر آب به نام Aqua-Fi توسط محققان عربستانی در دانشگاه علم و صنعت ملک عبدالله توسعه یافته است. در این سیستم برای ارسال پیام مولتی مدیا از LED و نور لیزر استفاده می شود. از LED و در مسافت های طولانی تر از نور لیزر استفاده میشود. در نمونه ساخته شده در این دانشگاه از نور LED  سبز رنگ و لیزر 520 نانومتری استفاده شده است.

در این آزمایش از یک کامپیوتر برای ارسال اطلاعات و کامپیوتر دیگر مجهز به یابنده نور استفاده شده است. کامپیوتر اول اطلاعات را بصورت صفر و یک ارسال می کند و دستگاه شناسایی نور اطلاعات را دریافت و در کامپیوتر دوم به صفر و یک برمی گرداند. در واقع در سیستم Aqua-Fi از امواج رادیویی برای ارسال اطلاعات از گوشی هوشمند به دستگاه دروازه ارسال می کند. دستگاه دروازه نیز با کمک ماهواره متصل به اینترنت اطلاعات را به کامپیوتر روی زمین می فرستد. حداکثر سرعت اینترنت در این آزمایش به به 2.11 مگابیت بر ثانیه رسید. هر چند این دستاورد برای اولین بار توسعه یافته اما در این ارتباط هنوز کیفیت پایین و سرعت انتقال نیز کم است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال