نجات کره زمین به روش چینی ها!

محققان چینی اعلام کردند قصد دارند با ارسال موشک به مدار زمین از برخورد سیارک عبوری از کنار آن جلوگیری کرده و بدین ترتیب زمین را نجات دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مرکز ملی فضایی چین معتقد است با قرار گیری ۲۳ موشک لانگ مارچ 5 در اطراف زمین می تواند […]

محققان چینی اعلام کردند قصد دارند با ارسال موشک به مدار زمین از برخورد سیارک عبوری از کنار آن جلوگیری کرده و بدین ترتیب زمین را نجات دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مرکز ملی فضایی چین معتقد است با قرار گیری ۲۳ موشک لانگ مارچ 5 در اطراف زمین می تواند آنرا از برخورد هرگونه سیارک بالقوه نجات دهد. این موشک ها می توانند علاوه بر عدم برخورد سیارک آنها را از مسیر خود منحرف کنند. این موشک چینی دقیقا همون موشکی است که چین در ماه مه امسال به فضا پرتاب کرده بود و سپس در محلی در اقیانوس هند سقوط کرد.

در حال حاضر دانشمندان احتمال برخورد سیارک به کره زمین را بسیار کم می دانند. اما یک سیارک به نام بنو با وزن ۷۸ میلیارد کیلوگرم تحت بررسی قرار دارد. سیارک بنو حاوی مقدار زیادی کربن و دیگر مواد آلی است که در گروه سیارک های گروه B دارد و زمان تشکیل آن نیز به بیش از ۴ میلیارد سال قبل برمیگردد. همچنین دانشمندان احتمال می دهند در این سیارک مولکول‌های وجود داشته باشد که زمان تشکیل زمین در آن وجود داشته و اکنون می توانند به حیات آن پایان دهد.

طی بررسی دانشمندان این سیارک در طی سال های 2175 الی ۲۱۹۹ به فاصله هفت و نیم میلیون کیلومتری زمین خواهد رسید و پس از آن در دست سیاره های خطرناک دسته بندی می شود. احتمال برخورد آن با زمین یک در ۲۷۰۰ محاسبه شده اما دانشمندان هنوز از این بابت اظهار نگرانی می کنند.

 برای منحرف کردن این سیارک نیاز به انرژی جنبشی بسیار زیادی خواهد بود. همچنین پیشنهاد استفاده از انرژی هسته‌ای نیز شده است اما در صورت برخورد با این سیارهک آن را به قطعات کوچک تبدیل می کند که باز هم احتمال برخورد با زمین وجود خواهد داشت. به همین دلیل ارسال موشک قبل از برخورد به آن می تواند از روشهای دیگر بهتر باشد. البته موشک های کنونی برای انجام این ماموریت نیاز به توسعه و بهبود بهتری دارند. ایالات متحده نیز قرار است برنامه‌ریزی‌هایی برای ارسال ۴۰۰ موشک به سمت آن و مهار این سیارک را با پرداخت مبلغ بسیار بالایی انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال