کشف اولین لاک‌پشت دریایی درخشان در جنوب اقیانوس آرام

اخیراً دانشمندان موفق به کشف گونه‌ای خاص از لاک‌پشت دریایی منقاردار در جنوب اقیانوس آرام شده‌اند که شکلی درخشان داشته و همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از افراد با آن جلب گردد. زیست‌شناس ارتش دریایی آمریکا، آقای David Gruber در مصاحبه‌ای که با مجله‌ی نشنال جئوگرافی داشته، اعلام نموده که هنگام فیلم‌برداری از […]

اخیراً دانشمندان موفق به کشف گونه‌ای خاص از لاک‌پشت دریایی منقاردار در جنوب اقیانوس آرام شده‌اند که شکلی درخشان داشته و همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از افراد با آن جلب گردد.

زیست‌شناس ارتش دریایی آمریکا، آقای David Gruber در مصاحبه‌ای که با مجله‌ی نشنال جئوگرافی داشته، اعلام نموده که هنگام فیلم‌برداری از مرجان‌های درخشانی که در نزدیکی ساحل بودند، توجه وی به جسمی قرمز و سبزرنگ که از آب بیرون می‌آید، جلب می‌شود و سپس، این لاک‌پشت دریایی درخشان را مشاهده می‌کند.

با توجه به اطلاعیه‌ای که اتحادیه‌ی بین‌المللی حفاظت از طبیعت منتشر کرده، لاک‌پشت دریایی منقاردار، جزو گونه‌های در حال انقراض است و حالا که اولین گونه از این لاک‌پشت‌های درخشان کشف شده، زنگ خطر برای انقراض این گونه، بیشتر از پیش به صدا در آمده است.

باید توجه داشته باشید که شب‌تابی با درخشندگی تفاوت زیادی دارد چراکه در شب‌تابی، جانوران نور را خود منتشر و ساطع می‌نمایند؛ اما درخشندگی زمانی اتفاق می‌افتد که یک ماده، همچون پوشش بیرونی لاک‌پشت، نور را با یک طول‌موج مشخص دریافت و آن را با طول موجی دیگر منتشر می‌نماید و همین موضوع باعث می‌شود که تصور کنیم، جاندار پیش روی ما، “درخشنده” است.

آقای Gruber اذعان داشته که هنوز نمی‌داند چه ماده‌ای باعث می‌شود تا لاک این جاندار بتواند نور را این‌گونه جذب و آن را بازتاب نماید اما امیدوار است که در آینده‌ی نزدیک، به حقیقت آن دست پیدا کند.

درخشندگی البته برای اولین بار نیست که در جانداران مشاهده می‌شود و پیش‌تر نیز گونه‌های مختلفی از جاندارانی همچون مرجان‌ها، حشره‌ها و ماهی‌ها کشف شده‌اند که قادر به بازتاب نور به این روش می‌باشند. هرچند، آقای گروبر اشاره داشته که اغلب این جانداران، رنگ‌ها را تنها با یک رنگ منتشر می‌نمایند، اما این لاک‌پشت منقاردار درخشان، هنگام بیرون آمدن از آب، رنگ‌های سبز و قرمز را از خود ساطع کرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال