نگرانی دانشمندان از افزایش تعداد لکه‌های خورشیدی

دانشمندان نسبت به افزایش لکه‌های خورشیدی که در ماه ژوئن رکورد شکنی کرده است ابراز نگرانی کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته دانشمندان رکورد تعداد لکه‌های خورشیدی باعث نگرانی آنها شده است. زیرا طبق پیش‌بینی‌های دانشمندان تعداد این لکه‌ها بیشتر از میزان مورد نظر شده است. همچنین افزایش تعداد لکه‌ها […]

دانشمندان نسبت به افزایش لکه‌های خورشیدی که در ماه ژوئن رکورد شکنی کرده است ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، به گفته دانشمندان رکورد تعداد لکه‌های خورشیدی باعث نگرانی آنها شده است. زیرا طبق پیش‌بینی‌های دانشمندان تعداد این لکه‌ها بیشتر از میزان مورد نظر شده است. همچنین افزایش تعداد لکه‌ها می‌تواند نشان دهنده حرکت خورشید به سمت چرخه بسیار قوی‌تر باشد.

لکه‌های خورشیدی همان مناطق دارای میدان مغناطیسی بسیار قوی هستند که می‌توانند فرایند همرفت را به طور موقت متوقف کنند. در اثر این پدیده افت دما اد شده و به همین دلیل این بخش تیره‌تر به نظر می‌رسد.

همچنین در اثر این پدیده شراره‌های خورشیدی و فوران‌های شدید از نوع الکترومغناطیس و پرتاب جرم تاجی نیز ایجاد خواهد شد. در واقع لکه‌های خورشیدی در زمان ظاهر شدن با فعالیت‌های شدید مغناطیسی در ارتباط هستند. از سال‌های بسیار دور تاکنون دانشمندان با استفاده از این لکه‌های خورشیدی میزان فعالیت و چرخه‌های خورشیدی را پیش‌بینی کرده‌اند. به گفته دانشمندان این لکه‌ها می‌توانند رفتار خورشید را در چرخه ۱۱ ساله خود که در آن قطب خورشید میچرخد نشان دهند. افزایش این لکه‌ها باعث نگرانی دانشمندان شده زیرا عملکرد خورشید ‌بینی‌های آنان را اشتباه نشان می‌دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال