دانشمندان به دنبال علت نشتی گاز هلیوم در هسته زمین هستند

به نظر می‌رسد یک ایزوتوپ نادر از گاز هلیوم در هسته زمین در حال نشت است. به همبن دلیل دانشمندان تلاش دارند تا علت آن را کشف کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد حدود ۲ کیلوگرم ایزوتوپ نادر از گاز هلیوم در طول یک سال از هسته زمین […]

به نظر می‌رسد یک ایزوتوپ نادر از گاز هلیوم در هسته زمین در حال نشت است. به همبن دلیل دانشمندان تلاش دارند تا علت آن را کشف کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد حدود ۲ کیلوگرم ایزوتوپ نادر از گاز هلیوم در طول یک سال از هسته زمین خارج میشود. این ایزوتوپ به نام هلیوم ۳ پس از بیگ بنگ و در هنگام شکل گیری زمین ایجاد شده است.

 بررسی های یک مطالعه جدید نشان می دهد هلیوم 3 اکنون در حال نشت از هسته زمین است. از طرفی هسته زمین به عنوان منبع اصلی هلیوم ۳ در نظر گرفته می شود. بطور کلی در زمان رشد یک سیاره مواد مختلف از محیط اطراف جمع‌آوری می‌شود. به طوری که می توان از ترکیبات آن به محیطی که سیاره در آن شکل گرفته دست پیدا کرد. به همین دلیل دانشمندان معتقدند در هنگام شکل گیری زمین این گاز از یک سحابی خورشیدی به وجود آمده است.

پیتر ویلسون ژئوفیزیکدان دانشگاه نیومکزیکو و از محققان این مطالعه می گوید: نشتی سالانه ۲۰۰۰ گرم هلیوم ۳ از هسته زمین می تواند یک بالون به اندازه میز کار را پر کند. البته هنوز مقدار زیادی از این ایزوتوپ در هسته وجود دارد که می‌تواند به دانشمندان در رسیدن به نحوه شکل گیری زمین و درک آن کمک کند.

برای شناسایی و ردیابی نرخ تبادل هلیوم 3 بین هسته و گوشته از مدلسازی استفاده شد. در این مدلسازی دو مرحله زمان به نام های تشکیل اولیه یعنی انباشته شدن هلیوم و زمان از بین رفتن آن در نظر گرفته ش.د این مدل نشان داده است حدود ۴ میلیارد سال پیش یک شی به اندازه یک سوم زمین به آن برخورد کرده که باعث خروج بخش عظیمی از هلیوم شده است. از آن زمان تا کنون هنوز گریز این گاز ادامه داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال