دانشمندان به دنبال منشأ صداهای مرموز در جو زمین هستند

دانشمندان صداهای مرموزی با فرکانس پایین در جو زمین شناسایی کرده اند که هنوز منشأ آنها مشخص نشده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شناسایی صداهای مرموز در ارتفاع ۲۱ کیلومتری سطح زمین و در لایه های استراتوسفری توسط بالن های خورشیدی انجام گرفت. هنوز دانشمندان توضیحی برای وجود این صداهای مرموز […]

دانشمندان صداهای مرموزی با فرکانس پایین در جو زمین شناسایی کرده اند که هنوز منشأ آنها مشخص نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شناسایی صداهای مرموز در ارتفاع ۲۱ کیلومتری سطح زمین و در لایه های استراتوسفری توسط بالن های خورشیدی انجام گرفت. هنوز دانشمندان توضیحی برای وجود این صداهای مرموز پیدا نکردند.

این صداهای فروصوت به دلیل داشتن بسامد کم برای گوشی انسان قابل شنیدن نیست. این فروصوت های عجیب در میان دیگر صداها مانند رعد و برق، امواج اقیانوس، توربین های بادی، قطارها و اتومبیل ها دریافت میشود و توضیحی در مورد آنها وجود ندارد.

دنیل بومن، پژوهشگر ارشد این مطالعه در این مورد می گوید: سیگنال های فروصوت چند بار در ساعت و در برخی پروازها شنیده میشوند که هنوز منبع آنها ناشناخته است. استراتوسفر در فاصله ۱۴.۵ کیلومتری تا ۵۰ کیلومتری سطح زمین است که به عنوان لایه ای از اتمسفر زمین و مملو از ازن اشعه ماورابنفش را مسدود می کند. این مکان آرام و با تلاطم اندک است و صداهای آن نیز از زمین و با فرکانسی پایین هستند.

برای مطالعه در این مورد بومن و همکارانش بالن های پلاستیک طراحی کردند که به حسگر فروصوت مجهز بودند. به گفته بومن این بالن ها کیسه های پلاستیکی هستند که در آنها کرد و غبار ذغال چوب وجود دارد. در اثر تابش خورشید به این بالن ها هوای داخل آنها گرم شده و باعث شناور ماندن آنها میشود.

دانشمندان تاکنون چندین فرضیه در مورد این صداهای مرموز مطرح کرده اند. این فرضیه ها شامل مدل هایی از تلاطم جوی و پژواک هایی با منبع پایین و غیرقابل تشخیص بوده اند. مطالعه دانشمندان برای رسیدن به منبع این اصوات ادامه دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال