دانشمندان به دنبال ابداع روشی جدید برای انتقال انرژی خورشیدی به زمین هستند

به گفته دانشمندان می توان از ماهواره ها برای جمع آوری و انتقال انرژی خورشیدی از فضا به زمین استفا ه کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان پروژه جدیدی را برای مهار و جمع آوری انرژی خورشیدی و استفاده از آن روی زمین ارائه کردند. آژانس فضایی اروپا نیز بدین منظور […]

به گفته دانشمندان می توان از ماهواره ها برای جمع آوری و انتقال انرژی خورشیدی از فضا به زمین استفا ه کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان پروژه جدیدی را برای مهار و جمع آوری انرژی خورشیدی و استفاده از آن روی زمین ارائه کردند. آژانس فضایی اروپا نیز بدین منظور طرح های ایجاد یک مزرعه خورشیدی در مدار را مورد بررسی قرار داده است.

پروژه سولاریس Solaris قصد دارد انرژی خورشید را در منطقه ای از فضا جمع آوری و پس از تبدیل آن به انرژی مایکروویو به زمین منتقل کند.

در زمین نیز با استفاده از انتن های متعدد امکان جمع آوری این انرژی وجود دارد. سپس این انرژی به الکتریسیته تبدیل خواهد شد. این انرژی مزایای بسیار زیادی دارد. نور خورشید که بطور مداوم در دسترس است و امواج مایکروویو نیز می توانند به ابرهای جو زمین نفوذ کنند.

بریتانیا برای فناوری های مربوط به انرژی خورشیدی بودجه ای به مبلغ ۶ میلیون پوند در نظر گرفته است. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ طی یک سیستم عملیاتی درصد قابل توجهی از انرژی مصرفی را بدین روش تامین کند که البته با هزینه هنگفتی بالغ بر ۱۷.۳ میلیارد پوند همراه است.

طبق اعلام آژانس فضایی اروپا در این روش ممکن است بخش زیادی از انرژی در فرایند تبدیل از بین برود. البته دانشمندان معتقدند تنها با تبدیل ده درصد انرژی نیز از نظر اقتصادی بسیار به صرفه خواهد بود. با این حال باید نگرانی های مربوط به مضرات امواج مایکروویو و تابش امواج آن را نیز در نظر گرفت. زیرا باید آزمایشات بیشتری برای بی خطر بودن آن برای حیوانات و گیاهان انجام گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال