دانشمندان به دنبال استفاده از سبزه یا چمن به عنوان الگویی برای تولید گوشت آزمایشگاهی هستند

دانشمندان قصد دارند تا از گیاهانی مانند سبزه و چمن الگوبرداری کرده و سپس با استفاده از آن گوشت آزمایشگاهی مصنوعی واقعی تری تولید کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر گوشت آزمایشگاهی بسیاری تولید می شوند که در آینده می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت های معمولی باشند. اما […]

دانشمندان قصد دارند تا از گیاهانی مانند سبزه و چمن الگوبرداری کرده و سپس با استفاده از آن گوشت آزمایشگاهی مصنوعی واقعی تری تولید کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در حال حاضر گوشت آزمایشگاهی بسیاری تولید می شوند که در آینده می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت های معمولی باشند. اما هنوز بافت آن کاملاً شبیه گوشت های واقعی نیستند و بدین ترتیب نمی‌توانند در بین مصرف‌کنندگان اشتها آور باشند. به همین دلیل دانشمندان تلاش کردند تا با استفاده از ساختارهای سلولی چمن یک گوشت آزمایشگاهی واقعی تر بسازند.

این محققان از دانشگاه بث در انگلیس تلاش کردند تا ساختار سلولی رشته های چمن را که شبیه به فیبرهای عضلانی هستند شبیه‌سازی کنند. دکتر پاول دی بنگ، محقق این پژوهش با استفاده از چمن محوطه دانشگاه بررسی هایی را در مرحله اولیه انجام داد. سپس طی فرایند سفید کردن یا همان سلول زدایی به ماتریس سلولی خالی چمن رسیدند که شامل سلولز بوده و خوراکی است.

در مرحله بعدی ماتریس های سلولی خالی از چمن با سلولهای میوبلاست از موش پر شده به طوری که ۳۵ درصد میوبلاست مشتق شده به این ماتریس ها چسبیدند و سپس شروع به تولید مثل کردند. بدین ترتیب یک بافت بیولوژیکی عضله به صورت سه بعدی ساخته شد. در آینده نیز می توان این عمل را با استفاده از سلولهای بنیادی مشتق شده از گاو یا سایر حیوانات نیز انجام داد. هم اکنون این محققان در تلاش اند تا بتوانند سرعت چسبیدن و تولید مثل سلول ها درون این ماتریس ها را بهبود ببخشند و این فناوری را برای استفاده تجاری آماده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال