دانشمندان تلاش دارند لنز تماسی هوشمند را جایگزین صفحه نمایشگرها کنند

در صورت ساختن نوعی لنز تماسی هوشمند می توان از آن به عنوان صفحه نمایشگر استفاده کرد تا اطلاعات در آن برای کاربر به نمایش در آید. همچنین این لنز از دیگر قابلیت های پزشکی مانند سنجش میزان گلوکز برای افراد دیابتی نیز برخوردار خواهد بود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنز […]

در صورت ساختن نوعی لنز تماسی هوشمند می توان از آن به عنوان صفحه نمایشگر استفاده کرد تا اطلاعات در آن برای کاربر به نمایش در آید. همچنین این لنز از دیگر قابلیت های پزشکی مانند سنجش میزان گلوکز برای افراد دیابتی نیز برخوردار خواهد بود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لنز تماسی هوشمند از نوع لنز اسکرال خواهد بود که به دلیل داشتن عدسی بزرگ در امتداد سفیدی چشم قرار می گیرد و می تواند دید کاربران را نیز بهبود بخشد. یک نمایشگر کوچک microLED نیز در این لنزها قرار داده شده و حسگرهای هوشمند و باتری های حالت جامد نیز در آن قرار می گیرند. لنزهای تماسی هوشمند می توانند ویژگی های متعددی را به کاربران خود ارائه کنند. استیو سینکلر از کمپانی Mojo یکی از شرکت هایی است که تلاش دارد لنز تماسی خود را به صورت هوشمند طراحی کرده و به بازار عرضه کند. سینکلر می گوید هم اکنون این شرکت در مرحله بهینه سازی عملکرد لنزها قرار دارد و تلاش خواهند کرد تا طراحی آن به گونه ای باشد که فرد بتواند کل روز از آن استفاده کند.

 از طرفی ساخت عدسی هایی دارای ردیاب نشانگرهای زیستی نیز در دست بررسی است تا بتوان از طریق آن مولکول های مرتبط با سرطان یا میزان گلوکز موجود در اشک چشم را اندازه گیری کرد. البته میزان موفقیت چنین فناوری هایی با برخی چالش ها مواجه خواهد بود. به عنوان مثال این لنز های تماسی هوشمند باید انرژی خود را از یک منبع دریافت کنند. باتری مورد استفاده نیز در صورت لزوم باید بسیار کوچک باشد. البته شرکت Mojo قصد دارد لنزهای خود را بدون نیاز به شارژ کردن بسازد. به طوری که کل روز میتوان از آن استفاده کرد.

دانیل لوفر تحلیلگر ارشد امور سیاسی نیز می گوید: از حفظ حریم شخصی باید به عنوان چالش بعدی نام برد. به طوری که لنز های هوشمند به کاربر اجازه خواهد داد تا به راحتی از هر محیطی عکس بگیرند. امنیت داده های ثبت شده نیز می تواند به مشکلی اساسی دیگر تبدیل شود. همچنین حفظ سلامت چشم در زمان استفاده از این لنز ها بسیار مهم خواهد بود تا برای فرد کاربر خطر آفرین نباشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال