دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا مدعی اند بیگانگان تا سال ۲۰۲۹ با انسان‌ها تماس میگیرند

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا که اکنون وظیفه ردیابی و مدیریت کاوشگر ناسا را در فضا بر عهده دارند می‌گویند احتمالاً بیگانگان تا سال ۲۰۲۹ با ما تماس خواهند گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندانی از دانشگاه کالیفرنیا مدعی شدند که احتمالاً تا چند سال آینده بیگانگان با ما تماس میگیرند. علت آن […]

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا که اکنون وظیفه ردیابی و مدیریت کاوشگر ناسا را در فضا بر عهده دارند می‌گویند احتمالاً بیگانگان تا سال ۲۰۲۹ با ما تماس خواهند گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندانی از دانشگاه کالیفرنیا مدعی شدند که احتمالاً تا چند سال آینده بیگانگان با ما تماس میگیرند. علت آن نیز به برخی فعالیت های ناسا در سال‌های گذشته بستگی دارد. در سال ۲۰۰۲ ناسا امواج رادیویی را با هدف اطمینان از برقراری ارتباط و ارسال داده به کاوشگر پایونیر ۱۰ ارسال کرد. این سیگنال در آن زمان حتی به ستاره ای در فاصله ۲۷ سال نوری از سیاره زمین نیز رسیده بود. محققان می گویند احتمال دارد فرازمینی ها نیز این سیگنال را دریافت کرده باشند.

در مطالعه ای که اخیراً دانشمندان این دانشگاه انجام داده‌اند از سیگنال های ارسال شده از زمین به کاوشگر هایی مانند وویجر ۱ و ۲ پایونیر ۱۰ و ۱۱ استفاده شده است. همچنین دانشمندان به نقشه برداری مکان هایی که احتمال دارد این سیگنال ها به آنجا رسیده باشد نیز پرداختند.

شبکه ایستگاه عمیق بین المللی مجموعه ای از آنتن های رادیویی غول پیکر است که به ناسا تعلق دارد و از آن در ماموریت های فضاپیما های بین سیاره ای استفاده می شود. به گفته این تیم تحقیقاتی سیگنال های متعلق به وویجر ۲ پایونیر ۱۰ و ۱۱ احتمالاً به بیش از حداقل یک ستاره برخورد کرده اند. همچنین این تیم مشخص کرد که سیگنال پایونیر ۱۰ به یک ستاره کوتوله سفید در سال ۲۰۰۲ مواجه شده بود. سیگنال های وویجر ۱ نیز در آینده با اولین ستاره های خود برخورد خواهند کرد.

به گفته محققان زودترین زمانی که می‌توان انتظار پیام از سمت فرازمینی های هوشمند را داشته باشیم احتمالاً سال ۲.۲۹ است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال